onsdag 11 februari 2009

Tid

Då var man tillbaka på jobb efter semester och sjukdom. Tiden går så fort! Man ser fram mot semestern och vips så är den förbi, även vardagarna bara susar förbi, man försöker hinna med allt man ska men det är väldigt få dagar man lyckas med det. Jag försöker prioritera men de nödvändigaste sakerna är ofta de tråkigaste, städa, plocka undan, laga mat, handla, tvätta, stryka, se till att barnen packar sina väskor.
Jag vill ha mer tid att vara med min familj, mer tid till att gå och träna, mer tid till att kunna sätta mig ner och läsa en bok, mer tid till att bara göra vad jag vill.
Jag blir lite rädd när jag hör folk som säger att tiden bara går fortare och fortare ju äldre man blir. Tänk om jag inte hinner vakna förrän det är dags att gå och lägga sig igen...

2 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Konstigt, jag skrev ingenting på bloggen igår men hade det blivit ngt hade jag lätt kunnat kopiera din text om att hinna med. Varför lär vi oss inte att prioritera roligare.Kram

Emelie sa...

Usch jag tycker inte om tid som går fort. Tid ska gå långsamt och aktiviteterna ska vara roliga...var hittar man det livet?