fredag 13 februari 2009

Utmaning - åtta fakta

Jag har blivit utmanad av Mademoiselle Moyenne att avslöja 8 fakta/vanor/ ovanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina personliga 8 fakta och i slutet skriver man 8 personer man utmanar.

1. Jag vill vara bäst på allt som jag gör. Jag inser dock, med besvikelse, att jag inte är det och då försöker jag intala mig själv att man inte behöver vara bäst på allt man gör, vilket lyckas sådär.

2. Jag tycker inte om att göra fel, det gör mig arg och irriterad.

3. Hemma trivs jag allra bäst tillsammans med min familj. Mitt hem är min borg!

4. Jag kan bli skogstokig när folk inte plockar undan efter sig. Hade gärna (i ett annat liv tyvärr) haft en hemhjälp som plockade undan ( och lade sakerna exakt där jag ville ha dem).

5. Frukost - nej tack, men gärna brunch!

6. Har aldrig samma kläder två dagar i rad. Vet faktiskt inte varför. Jag hänger upp det och använder det igen några dagar senare i stället.

7. Jag älskar inredning! Hade jag vunnit mycket pengar hade jag byggt mitt drömhus som jag planerar för väldigt ofta.

8. Vet fortfarande inte vad jag vill jobba med trots att jag har en lång utbildning bakom mig...

Jag utmanar alla dem som känner sig sugna! 

3 kommentarer:

Mia sa...

Jätterolig läsning!

Kram Mia

Emelie sa...

Du är för knasig, min var inte alls bättre än din men jag är jätteglad att du antog utmaning. Jag tyckte faktiskt att just denna var himla kul, så kul att se vad alla väljer att skriva och få veta saker som man kanske inte vet. Kul!

Kram Emelie

Lakattis sa...

hej.Katarina är mitt namn och jag kände mig verkligen tvungen att kommentera det där du skrev på plats nr (: "vet fortfarannde inte vad jagvill jobba med trots att jag har en lång utbildning." Så klockrent. Så känner jag med. Jag bara väntar på den dagen... då alla bitar ska falla på plats. Som ett pussel. Tack för att du skrev så. Det är det nog inte alla som skulle våga sätta ord på. Trevlig blogg också.!