onsdag 15 april 2009

En solig onsdag

Nu är det bara en arbetsdag kvar på denna veckan för min del, jag är ledig på fredag. Jag hoppas givetvis på strålande solsken. 
Det har varit tungt på jobb nu några dagar men idag kändes det bättre, fick till och med en liten present!
Åkte och shoppade lite, bara till mig själv för en gångs skull. Det blev ett par byxor, en blus, en korg och två ögonskuggor. Jag brukar aldrig använda ögonskugga men tycker att det är så himla snyggt när andra har det. Har alltid trott att jag skulle ha en brun skugga men jag ser ut som ett lik i den färgen. Idag köpte jag en grön och en mörkblå. Damen i affären sminkade på rejält när vi skulle prova ut en färg, såg ut som jag vet inte vad, tyckte att alla stirrade på mig sedan.
Nåja jag får prova själv, tror nog att det ska bli bra.

1 kommentar:

Mamma med ambitioner sa...

Jag tycker att ditt fix med bloggen blev fint. Skulle kunna tänka mig sådana rosor på väggen i stugan. Det är roligt att prova sig fram lite. Jag har ju inte bloggat så värst länge men tycker att jag lärt mig mycket. Nu ska jag bara hitta en ny besöksräknare.......
Minns att du skrev till mig att du inte hade bloggat länge men blev snabbt fast. Jag känner likadant. Väntar ibland på dina inlägg eller kommentarer, på samma sätt som man förr väntade på ett telefonsamtal.
Härligt att handla till bara sig själv ibland. Jag är dålig på det men ska göra ett försök i morgon faktiskt. Vi ska på 40års fest på Lördag och jag har tänkt köpa ett par nya riktigt högklackade skor till min lilla blåsa. Hoppas de som finns på min näthinna finns i verkligheten också.
Prova dig fram hemma med ögonskuggan. Hitta din personliga stil. Jag gillar att måla mig, framför allt till fest. Inte mycket, men det gör faktiskt det lilla extra.
Prova att måla på lite ögonskugga ovanpå kajalpenna, både uppe och nere. Det ger ett lite sotigt fräscht intryck. Jag brukar använda en tops för bästa resultat.
Det var allt från din egen lilla makeup artist. tihi!!!!Kram :)