måndag 20 april 2009

Glitter och glamour-festen

Jag var ju lite trött igår och orkade inte riktigt skriva allt jag ville så nu tänker jag berätta om festen vi var på i lördags.
När vi kom till festen blev vi insläppta parvis och fick sedan gå på röda mattan fram till entrén. Under tiden vi gled fram där blev  vi fotograferade två gånger (nu kanske man kan börja ana hur det är att vara kändis ;))
Där inne serverades det välkomstdrink, därefter serverades förrätt och varmrätt med dricka till. Samtidigt som vi åt presenterades olika kategorier såsom Pris för årets kreatör, årets hatt osv. Givetvis var det folk som vann och fick gå fram och hålla tacktal, oförberett. Trevligt tyckte jag som slapp går fram!
Efter detta blev det kaffe och sedan dans till orkester. Folk blev lagom berusade, en del för mycket...
Det kom en kille och satte sig vid vårt bord och började prata med tjejen sidan om mig så jag trodde att hon kände honom (vilket visade sig sedan att hon faktiskt inte gjorde). Nåväl min man häller upp ett glas vin till mig jag tar en sipp och går sedan och dansar, en dans. När jag kommer tillbaka är mitt glas tomt! Jag ser lite frågande ut och tittar på mina vänner och de pekar lite diskret på killen.
-Har du druckit upp mitt vin?
-Öh... jag fixar det.
Då sträcker han sig över bordet för att sno vin av någon annan för att hälla upp i mitt glas! 
Vi fick i väg honom och jag drack mitt eget vin. Han hade gärna fått ett glas om han frågat innan...

2 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Det låter som en underbar fest så när som på den underliga killen... vad hade du på dig?
Kram Kristina

Emelie sa...

Hahahaha, vilket party! ...eller? Hihi, men det blev en bra historia. Vem var det som arrangerade? Var det riktiga priser?