onsdag 8 april 2009

En runda på stan

Igår var hela familjen + kompis till M i stan för att köpa cykel till A och fotbollsskor till M. Det blev en lila cykel med blommor + cykelkorg till A (hon är helnöjd) en ny cykelhjälm till M som matchar hennes cykel perfekt! Det blev även gräsfotbollsskor. Jag har fått lära mig nu att man måste ha ett par inneskor, ett par grusskor och ett par grässkor när man spelar fotboll. 
Det blev middag på barnens favorit McDonalds. Min stortjej börjar bli stor nu märker jag. Hon och hennes kompis satt nära varandra och viskade och fnittrade så där som tjejer gör. Jag blev så glad inombords, det väckte minnen om hur jag själv var när jag snart skulle fylla 10 år.

4 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Minns också när jag var 10år. Bästisen Anna och jag gjorde allt tillsammans, hade likadana kläder och sov ofta över hos varandra. Anna är fortfarande en god vän men vi klär oss inte lika längre, och jag har inte sovit över sedan vi var 19......

me and alice sa...

Visst minns man när man var i den åldern. Då fanns inga problem i hela världen... Ja tänk när man sov över hos varandra och killa varandra på ryggen och fnissade och pratade hemlisar...
Tack för din kommentar hos mig!
Du undrade om vårt bord? Det är ett gammalt bord likaså stolarna. Det är inhandlat på en bondauktion för många år sedan. Du får hålla ögonen öppna i sommar när det finns mycket auktioner. Då brukar många saker gå billigare. Annars finns det liknande nytillverkade bord som man kan måla själv för att få känslan av ett gammalt!
Lycka till! Glad Påsk!
Kram Susanne

Stina sa...

Härligt att få komma ut lite med ungarna. Jaa...rätt som det är så står man bara och tittar på dem och undrar var tiden flög iväg någonstans.:-) Kram

Emelie sa...

Vad mysigt det låter. Ja, det var en härlig tid när man var 10 och cyklade runt med kompisarna på somrarna och sommarlovet var evigt...

Får ma se bild på As nya cykel? Jag är jättenyfiken.

Coolt hopp nedan, jag är taggad inför nästa semester...

Kram