fredag 24 april 2009

Kommer du ihåg din första...

Jag har väntat med spänning hela veckan och har nu fått veta att veckans Kommer du ihåg din första... handlar om min första tur med bilen.

Jag började övningsköra den dagen jag fick, hade anmält mig till trafikskola och köpt teoriboken. Jag övningskörde flitigt, fick nämligen körkortet av min pappa om jag inte började röka... (han sa senare att jag egentligen skulle betala tillbaka de pengarna eftersom jag rökte, fast jag har sagt till honom att det ska jag inte alls eftersom jag inte röker nu!)
Efter min uppkörning kom pappa och hämtade mig och eftersom han inte har så höga förhoppningar eller något om sin dotter fick jag säga tre gånger att jag faktiskt klarat det och trycka upp körkortet i ansiktet på honom. Vi skulle inom en sväng på pappas jobb och då sa han att jag kunde ju ta en sväng med bilen under tiden. jag tror inte han hann avsluta meningen förrän jag startat bilen. Då säger pappa:
-Glöm inte Övningkör-skylten!
-Pappa...
-Javisst jag glömde!
Vilken underbar frihetskänsla det var att få vara själv i bilen! Jag skruvade upp stereon på högsta volym och bara njöt!

1 kommentar:

Kristina sa...

Ja, fy fan vilken härlig känsla det var. Jag kastade mig runt halsen på min körskolelärare och vi snurrade runt, som ett kärlekspar ungefär haha. Jag var så glad, tänkte inte utan bara kastade mig i hans famn hahahaha.