onsdag 3 augusti 2011

Hur en polis egentligen ser ut

Samtal mellan mig(J) och min kollega(K):

.....
K: Men han såg inte ut som en polis.
J: Vad då "såg inte ut som en polis"?
K: Ja, men du vet, poliser ser ut på ett speciellt sätt!
J: Hur?
K: De ska vara långa, vältränade och snygga!
J: Jaha, hahaha, då finns det en hel del "låtsaspoliser" ute i verkligheten!

Så, låt er inte luras om ni blir stoppade av en polis, det kan vara en falsk. Kolla om han är snygg, lång och vältränad, då vet ni! ;)


21 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha ska aldrig lita på en polis :)
Kram

BP sa...

Nu vet jag inte om jag håller med kollegan ang. den svenska polisen direkt. Däremot har hon helt rätt vad gäller holländska polismän. Herregud vilka godbitar.
Däremot skulle jag säga att svenska brandmän uppfyller kollegans kriterier;-)

PS. Hur ska kvinnliga poliser vra skapta för att falla kollegan i smaken;-) DS

tinajo sa...

Vilken tur du sade det! :-D

Kicki sa...

Det är som med en frack, förvandlingen är helt otrolig;)! Kram

Malla sa...

haha, är det SÅ de ska se ut! :D

Fru Gårman sa...

Bra! Då vet jag när jag inte ska lita på polisen!

ansepanse sa...

hahaha - så det är det man ska kolla efter
kramar

Anonym sa...

Okej då är de två poliser jag känner riktiga poliser!
Kram AAs mamma

Anonym sa...

De var väl de jag visste.... tänk va många där ute som bara låtsat att dom är poliser. =) Kram

Hörni sa...

Hahaha, njaa det stämmer nog inte riktigt in på våra poliser. Men i New York, DÄR är de coola och snygga, och det vet de om också minsann. :)

Therese sa...

Det samma gäller för brandmän, men ska man bli räddad så kan man emellertid se mellan fingrarna...

Johanna sa...

haha bra och veta!!! :)

Vilda tankar! sa...

Det ska jag absolut ha koll på hi, hi!

Anonym sa...

En sak som jag upptäckt med poliser på senare år är att dom är så UNGA!
Förr om åren var dom ju farbröder ;-)

Linda- Mamma till Alfred sa...

Rött är favoriten faktiskt,mmmm så gott till en grillad bit..nu vart man lite sugen;)

Anonym sa...

Hmm, har aldrig tänkt på detta. Men ska ha kollen framöver då... ;)

Caja: sa...

Hahahaha om man kanske skulle göra ett studiebesök på polisstationen kanske...tvivlar dock på den verkligheten en smula...men bara lite ;-)

kram/caja

Shamrock sa...

Då har jag inte sett många äkta poliser...

Afrodite sa...

Hahaha! Ok. =)
Kram på dig!

Camilla sa...

Men visst är det väl så Jess ;-))

Jess sa...

sv Camilla: Självklart!!!