fredag 1 maj 2009

1:a maj




Idag blev jag medlurad av mina barn till Tivolit som har kommit hit. Det var Happy Hour mellan 13-14, åk två betala för en. Givetvis skulle vi gå dit, det var ju bara en timme. Trodde jag. Vi köpte ett häfte med tio biljetter. Det var långa köer till alla karuseller och sen fick de åka i 5-7 minuter varje tur...Visst är det bra att man får valuta för pengarna men ändå. Halv fyra sa jag att jag absolut inte stannade en minut längre. Då hade M fortfarande 2 biljetter kvar!
Klockan sex var det godis regn och då var vi ju "tvungna" att gå dit igen + åka upp de sista biljetterna! 
Nu har jag lämnat av M och en kompis på kalas, en halvtimme försent, vi mammor trodde det började 19 men det var tydligen kl 18. Jättepinsamt tyckte M förstås.

1 kommentar:

Emelie sa...

Typiskt tivoli, men det såg ut som att tjejerna hade roligt :)

Jag svarade ju aldrig på frågan du ställde om jag ville ha jobbet, men det tror jag nog absolut att jag vill. Skolan verkar jättebra och det är ju superkul att få ha tre ämnen. Det är en kul utmaning att ha även engelska, samtidigt som jag såklart är orolig. Det är ju tufft nog ändå med första jobbet och allt material man måste samla och man är ju så osäker på om man verkligen kan och allt det där, men ändå känns det kul...än så länge (!) Vi får väl se hur det blir, men kul att jag fick det i alla fall. (Fast jag kanske var den enda sökande...;) )

Kramar