fredag 1 maj 2009

Kommer du ihåg din första...

...kärlek?

Det var sommarlov, jag tror jag var 12-13 år och tänkte inte så mycket på killar (just då) utan var bara glad över att få vara ledig från skolan. Mina grannars barnbarn var nere från Stockholm och hälsade på och han var med oss andra ungar på gården och lekte. Ja vi lekte, Röd och vita rosen, Dunkgömme, Krona mm och hade det bara bra. Killen från Stockholm kallade vi Stockis, ja ni förstår säkert själva varför. Han var en av de snällaste killar jag träffat då och söt var han också. Min kompis frågade chans på honom till mig och sedan var vi ihop.
Vi träffades nästan varje dag, gick långa promenader, höll varandra i handen, pratade och pussades. Vi var ihop ända tills han åkte hem igen. Det var en härlig sommar!


2 kommentarer:

skurupåsa sa...

detta minns jag som om det vore igår, glöm inte när vi tältade vid bullervallen.

Miss Agda sa...

Vilket gulligt minne :)