onsdag 6 maj 2009

Att bry sig eller inte...

Var ute och promenerade idag (jag måste ju ha ihop steg till tävlingen :)) och då kommer det två bilar körandes i väldig fart genom vår by. Jag visar med gester(inga fula gester om ni tänkte det) vad jag tycker om bilförarna som susar igenom byn, tänker de inte på alla barn som är ute och leker? Två minuter senare kommer brandbilen med sirenerna på, kör förbi och tutar glatt åt mig och min kompis. Fartdårarna var på väg till Brandstationen för utryckning...

3 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Hörligt med ett gott skratt på morgonkvisten. Fast det finns alldeles för många fartdårar där ute. Jag mår bra nu och Tyra har återhämtat sig snabbt. Har lite svullnad kvar men den kunde sitta i länge. Badrumsbilderna kommer hemifrån. Badrummet i stugan är inte riktigt klart och är pyttelitet. Ha en bra dag. Kram Kristina.

Anonym sa...

Ha, ha lite pinsamt för er.
Fast även om man är på väg till brandstationen måste man väl hålla hastighetsgränser? Och tänka på trafiksäkerheten?
Kram
mamma

Fröken Isakson sa...

Oups, hehe så kan det gå ;). Kram linda