torsdag 7 maj 2009

Kommer du ihåg ditt första...

...sommarjobb?

Mitt första sommarjobb var på en bondgård utanför vår by. Vi var ett kompisgäng på 4-5 stycken som jobbade där. Vi cyklade ut tidigt på morgonen och sedan rensade vi ogräs, buntade lök med mera. Inte speciellt roligt jobb men vi hade ju varandra, så vi kunde prata, men inte för mycket för vi arbetade på ackord. Höjdpunkten var fredagseftermiddagarna då vi fick våra lönekuvert och blev bjudna på glass! Tror att jag bara jobbade där i två veckor, man måste få ha sommarlov också när man är 13!

Titta gärna in hos min bloggis Mamma med ambitioner vars idé jag hängt med på när det gäller Kommer du ihåg din första...

2 kommentarer:

anne sa...

Mitt första sommarjobb var på varuhuset Sigma i Västerås. Jag prismärkte varor i matbutiken en vecka och sålde i kiosken den andra veckan. I kiosken skulle man också sälja kulglass, vilket inte var så lätt. Mina kulor var bara som ett skal, inget inuti kulan. Kunderna var INTE imponerade..

Mamma med ambitioner sa...

När jag var 13 plockade jag dill och jordgubbar hos en klasskompis. Jordgubbar gick väl an men dill var fruktansvärt. Man hade en stor säck hängande över magen. Kallt och vått var det och jag var lika lång som dillstånden......