söndag 3 maj 2009

The Lodge




I helgen har vi varit på The Lodge. En vän till oss har fyllt år och i present gav vi honom en övernattning med middag på The Lodge. 
Vi kom upp där i lördags vid tretiden och då bjöds det på Afternoon-tea med scones och annat gott! Efter det gick vi en promenad i omgivningarna. På kvällen var det femrätters meny, allt var mycket gott men portionerna var väldigt små, fast å andra sidan var man inte proppmätt när man ätit klart utan mer lagom mätt. 
Söndag morgon började med en stor frukostbuffé och efter det körde vi till Häckeberga slott och tog en promenad där. När vi körde hem stannade vi till vid olika loppisar längs vägen. Jag fyndade ett litet bord, ett sideboard och lite småsaker. Sen bar det iväg hemåt, vi hämtade upp våra barn som övernattat hos mormor och sen har jag möblerat. Är inte riktigt klar men det kommer bilder!

4 kommentarer:

anne sa...

Så härligt med en get-away weekend så där och helt klart måste den ha blivit än bättre av loppisbesöken och fynden. Jag älskar loppisar, auktioner och lumpbodar, oftast hittar man inget annat än bråte, men så ibland händer det...!

Emelie sa...

Vad mysigt, det är en så himla bra present! Kul bild också :)

anna sa...

vad roligt! Vi har också fått en övernattning med middag där, men ännu inte utnyttjat den. Vilka fina loppisfynd du hittade!
kram anna

Anonym sa...

Tack för trevligt sällskap;) Niklas var jättenöjd med helgen och sin present och jag med naturligtvis. Jag har blivit bjuden av mamma på en sköna söndag så nu ska vi prova aromabastu, bubbel & brunch dejligt.
Kramisar Monica & Niklas