lördag 16 maj 2009

Tjejmiddag

Igår var jag på tjejmiddag hos min "äldsta" vän. Hon hade bjudit både gamla och nya vänner. Min kompis är väldigt duktig på att fixa så att det blir trevligt och roligt och gårdagen blev ingen besvikelse! 
När vi kom fick vi fördrink och så fick vi ta en lapp med vårt namn på. På baksidan kunde man läsa ett annat namn och då skulle man prata med denna personen om vad man hade gemensamt. Trevligt sätt att börja prata och lära känna någon! 
När vi kommit fram till rätt sak fick vi gå in och sätta oss. Bordsplaceringen bestod av en liten text som hon tagit från våra stjärntecken+ det kinesiska, det gällde att lista ut vilken text som passade in på vem. Inte helt lätt, vi var ju några som var födda i samma stjärntecken. (Min kompis man hade satt alla rätt på första försöket!)
Efter väldigt god mat var det dags för Så ska det låta-hemma. Vi blev uppdelade i två lag, vi hade två av delmomenten med, vänd upp nummer, sjung, gissa sången och gissa låten som är översatt till engelska eller svenska. Super trevligt, ska helt klart sno den idén!

4 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Åh vad mysigt med tjejmiddag :). kram

Anonym sa...

Så kul ni har på era tjejträffar och så många trevliga saker man kan göra. Kan man önska att idén kan drabba ett släktkalas?

A

Mamma med ambitioner sa...

Så härligt med tjejträff. Jag har också planer på en tjejträff med både nya och gamla vänner. Kul idé med er placering. Den snor jag nog. Mina målarplaner är ännu sålänge hemliga......
Kramar till dig! Kristina

Emelie sa...

Det var ju jätteroliga idéer, jag har sparat din post och ska absolut använda mig av dem! Det blir ofta så mycket roligare om man har lite aktviteter, speciellt om inte alla känner varandra!