söndag 24 maj 2009

Sanndrömmar?

Jag är väldigt intresserad av drömmar. Betyder de något? Vill de berätta något för oss? Är det bara ett sätt att rensa hjärnan? Har vi alla ett sjätte sinne? Vad tror ni?
Jag tror att drömmar ibland är till för att rensa, men jag tror också att drömmar vill berätta något för oss. Det kan vara saker som vi kanske redan vet men som vi inte erkänt för oss själv som kommer fram i våra drömmar.  
Jag har haft drömmar som jag tror bara handlar om utrensning men jag har även haft drömmar som har visat sig stämma i verkligheten. Hur kan detta komma sig? 

3 kommentarer:

anne sa...

Jag tror att drömmar består av det hjärnan lagrat, oavsett hur medvetna vi varit om det, sannolikt inte alls. Bearbetning och rensning är nog drömmarnas uppgift och i bearbetningen finns nog ett klargörande, ett "budskap" om man så vill!

Sv. Du är den första att svara rätt på vart vi ska på semestern!

anne sa...

Det blir nog till att salta disken! det var det enda konstruktiva förslag jag fick men säkert det rätta! :)

Emelie sa...

Jag tror precis som Anne att man nog kan få något ut av bearbetningen som sker i hjärnan på natten. Det behöver väl inte vara några budskap som i något övernaturligt men jag tror att man kan förutse en del och få svar på en del genom intuition och aningar.

Kram