måndag 7 september 2009

Föräldramöte

Idag har vi varit på föräldramöte i respektive klass. När mötet är slut står vi och pratar lite utanför. Jag och några andra föräldrar har själv gått på skolan när vi var i skolåldern. Gympaläraren kommer på tal och en av föräldrarna säger att han har ju varit gympalärare där sen urminnestider.
-Har han? säger jag.
-Men du har väl också haft honom?
-Nej han som jag hade, hade mörkt lockigt hår...(här går ett liljeholmens upp)... jaha, det är samma men han har blivit gammal och fått grått hår!!!

8 kommentarer:

Afrodite sa...

Hahaha...vilket liljeholmens...=) Kunde varit jag...! =)
Åh, Sydafrika! Nu blev man ju lite avis...=)
Kramen

Petra sa...

Ett nytt utryck, helt galet roligt!

Tur att vi bara blir yngre.
Kram

Miss Upsey Daisy sa...

Reglerna säger att man inte åldras en endaste liten dag själv.. det är bara alla andra som gör!

Fröken Isakson sa...

Haha ja man tänker att de ska vara lika gamla som de var då ;) . kram

sienneis sa...

Hihi :)
Så knasigt...
Jag tror att ens lärare aldrig blir äldre för en,samma med dagispersonal och andra vuxna...
De är liksom desamma fastän man själv blir äldre,liksom jag ibland tror min mamma ser på mig och ser en liten tjej med glugg och träskor som står å plirar bakom självklippta luggen...

I hjärtat blir vi inte äldre :)

BP sa...

Ooooops, det luktar bränt här ;-) Undrar bara hur vig killen är idag... som gympalärare krävs väl att man är hmmmmm lite piggare än en mattelärare till exempel.

Helena sa...

Hahaha :) Den var bra :)

Daniel sa...

Äh yngre vi blir!