måndag 14 september 2009

Måndag...


Varför är det alltid extra jobbigt att stiga upp en måndag? Varför känns arbetsdagen extra lång en måndag? Varför är måndagar tråkiga?
För att pigga upp mig lite erbjöd jag min man att jag själv skulle åka och köpa min födelsedagspresent. Det tyckte han var en jättebra idé och ger mig pengar.
Jag åker till affären provar ut koftan jag drömt om i två år, nu ska den bli min! Ber givetvis att få den inslagen. Är det en present så är det.
När jag kommer hem ger jag presenten till min man.
-Vad är det?
-Koftan jag köpt som du ska ge mig.
-Skojar du? Då är det ju ingen överraskning, du får den som en före present, så klart!

Nu är jag i valet och kvalet. Ska jag öppna den nu eller vänta tills jag fyller år?


6 kommentarer:

iLLi sa...

Ja, det beror ju på hur länge det är innen du fyller år.. ;-)

Ang. pelargoner så råkade jag publicera inlägget innan jag skrivit klart det! Men jag skrev lite tips. Kika in på http://www.pelargonsallskapet.com/nyborjare.htm annars!

Jag har bara köpt näringspinnar till blommande blommor och stuckit ner en + vattnat ofta. Och mina har klarat sig jättebra. Få se hur det går till vintern dock! :-S

Kramis!

anne sa...

Öppna! Jag vill se vad det är för kofta som finns kvar i en butik i två år! :)

Petra sa...

ÖPPNA för jag är ju ruskigt nyfiken på hur den ser ut.

BP sa...

Ha, ha. Annes kommentar är ju klockren!!! ÖPPNA säger jag också och gärna ett bildbevis!!!

2BarnsMamman sa...

Jag håller med de andra. Nu är man ju nyfiken :)

Ellinor sa...

Haha, vad söt du är. Jag hade nog gjort likadant. Är det en present så är det. Även om det kanske kliar i fingrarna så vill man inte missa den där speciella känslan när man öppnar paket ;)
Jätte fin var den i alla fall!
Kram