fredag 18 september 2009

Köpenhamn


Idag har jag varit med jobb i Köpenhamn som har två framgångsrika fotbollsklubbar. ;)
Det jag skulle ta med mig var kameran och vad glömde jag?
Ni får hålla tillgodo med bilder tagna på mobilen.
Dagen började med träff på Centralstationen i Malmö där vi skulle ta tåget till Köpenhamn. När vi sitter i tåget frågar min kollega mig om jag inte kan filma lite och sträcker fram en filmkameraväska. Jag undrar varför jag ska göra det men han är påstridig och vill att jag ska göra det. Jag tar kameraväskan och erbjuder honom att bära min handväska i utbyte. Jo det är klart att jag kan filma lite. När jag öppnar väskan är den full med små Jägermeister-flaskor! Min gravida kollega blev lite avis när vi andra tog vår hostmedicin, i dessa influensatider... ;)
Som min chef säger: Man får sprita sig både utvändigt och invändigt! =)
Första stoppet var vid Rosenborgs slott och trädgården. Efter det åt vi en superb lunch där, ute i det vackra höstvädret!
Efter det gick vi till Hirschsprungske museum, där vår konstintresserade kollega guidade oss runt. Fantastiskt att lyssna på någon som kan mycket. De visar många av Skagenmålarna där.
I fjol gjorde vi en liknande resa och jag hoppas att vi får göra en annan nästa år!


6 kommentarer:

anne sa...

En härliga dagstur! Mysigt. Bra att ni hade medikamenterna med, man måste arbeta förebyggande!

Sv. Skrev jag detta redan? Att husgrunden ska dräneras? Jag kom litet på villovägar bland dina länkar...:)

Ellinor sa...

Det var alltså till Köpenhamn du skulle! Ser ut att ha varit en väldigt vacker dag, fint väder hade ni också.
Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll.
Kram

BP sa...

Suveränt dagsutflykt och kul guidning av dig här på bloggen. Ja den resan var väl en kompensation för alla äventyr förra veckan.
Din chef är en klok kille: det där med sprita sig på båda sidor ska jag definitivt komma ihåg. Det är ju sådana tips man efterlyser hela tiden.

PS. Förvånansvärt bra bilder du topg med mobilen. DS

Petra sa...

Jättebra bilder för att vara med mobilen. jag kunde inte gissa rätt eftersom du skrev så om fotbollslagen. Hihihi

Mamma med ambitioner sa...

Köpenhamn är toppen, sund att man åker dig för sällan bara. Kommer du ihåg när det kostade en krona att ta båten över sundet?
Trevligt att åka iväg med kollegerna. Att sprita sig både utvändigt och invändigt låter klokt tycker jag.......

Emelie sa...

Härligt med kollegor som inte spottar i glaset, haha. Vad mysgigt ni verkar ha haft det!