måndag 12 juli 2010

Äckligt!!!


Detta är den äckligaste bilden jag lagt in på bloggen. Jag ryser och får gåshud bara av att titta på bilden. Igår var vi hemma hos vänner och när vi kom hem på kvällen kryllade nedanvåningen av dessa äckel. Jag vet inte vad de heter och jag bryr mig inte, jag kallar dem sillar, för de liknar små silverfiskar.
Jag antar att de kom fram i och med åskan och ösregnet som kom här i gårkväll.
Det var bara att spraya insektsmedel innan vi gick och lade oss. Tror jag dödade en 30 stycken själv i går innan jag insåg att det fanns typ 3000...
Idag blir det stranden och här hemma kommer det att bli ännu en sprayning.
Ännu mer äckligt var det när jag skulle sopa upp dem i morse att en del rörde på sig...
Försök nu att inte titta på allt annat smuts som sopades med från golven utan koncentrera er på "de äckliga".

11 kommentarer:

Malla sa...

dra på trissor så äckligt :S
förstår att det sprutades hejvilt!

Fröken Isakson sa...

Åh shit så läskigt. Ja det finns nog massor av mysiga grejer i sitt hus som man inte har en aning om. Och tur är väl kanske det ;). Lycka till med sprayningen. kram kram Linda

anne sa...

Ah!

En få int' vara så blöt int'!

Var de inomhus eller utomhus eller både och?

Anonym sa...

Är det silverfiskar? De ska ju vara ofarliga men inte blir de roliga för det.

Hörni sa...

Om det är silverfiskar är det inte det minsta farligt, men kan bero på att det är fuktigt, har jag hört. Äckligt i alla fall.

Vilda tankar! sa...

Det är nog värmen som gör att allt äckligt kläcks.
Visst regnade det här också i gårkväll som en öppen kran. Det blev fotboll i uterummet istället med dörrarna öppna för regnet regnade spikrakt neråt.
Hoppas ni får en skön stranddag!

Rut-Knut-Tjut sa...

Fy fasiken vilken upptäckt, jag skulle dött en smula. Sen låta mannen ta hand om allt, alternativt gått tillbaka till vännerna och bett att få sova där... Tur ni sprayade de. Modiga du.

BP sa...

Å Gud så äckligt, yuck, yuck, yuck!!! Beundrar dig att du sopade upp skiten. Jag hade blivit totalt hysteriskt och ringt Anticimex. Hoppas du har tagit död på hela högen nu! Å du skicka dom inte norrut;-)

BP sa...

Å Gud så äckligt, yuck, yuck, yuck!!! Beundrar dig att du sopade upp skiten. Jag hade blivit totalt hysteriskt och ringt Anticimex. Hoppas du har tagit död på hela högen nu! Å du skicka dom inte norrut;-)

Helena sa...

FY 17!!!

Ellinor sa...

Det är nackdelen med sommaren; alla dessa äckliga små kryp!
Kram