tisdag 13 juli 2010

Fartdåre

Vi bor precis i utkanten av byn och utanför på vår väg är det varje dag någon som accelererar med sin motorcykel från 50 till 150. Det låter i alla fall så. Vi har barn alla grannar här och fotbollsplanen ligger över gatan dit barnen brukar gå.
Hur stoppar man detta om man inte är en trafikpolis?
Jag har följande förslag:

  1. spikmatta
  2. utkastning av en tygdocka på vägen när han/hon kommer
  3. glassplitter på vägen
  4. klä ut mig till polis
  5. stänga av vägen (det kräver förstås att jag först går och snor saker från något vägarbete)
Eftersom alla mina förslag är mer eller mindre olagliga så låter jag bli. Men det är väldigt irriterande.



10 kommentarer:

Petra sa...

Eller en barnvagn proppad med tegelstenar!

Cilla sa...

Kan bara hålla med dig!!!
Jag blir även skogstokig på dessa idiotkörare.. Bor i centrum där det är 30 & här tycks man sätta dit en 1a och kör i 130!!! Grrr
Ha det bäst i värmen!!
Kramen Cilla

Cilla sa...

Kan bara hålla med dig!!!
Jag blir även skogstokig på dessa idiotkörare.. Bor i centrum där det är 30 & här tycks man sätta dit en 1a och kör i 130!!! Grrr
Ha det bäst i värmen!!
Kramen Cilla

anne sa...

En övergiven barnvagn halvvägs ut i gatan vore kanske inte så dumt som Petra säger. En tom en eller med tegelstenar.

BP sa...

Håller helt med dig. Å sedan när då är utkastade tygdockor olagliga;-)

Tingeltangel sa...

Jag förstår verkligen din ilska. Utkastning av tygdocka tyckte jag först var en strålande idé. Men det kan ju i vålla en olycka när fartdåren panikbromsar så vid närmare eftertanke får det nog gå bort. Kan inte polisen parkera en av sina bilar i vägkanten hos er? Det skulle nog ha en lugnande effekt.

Hörni sa...

Det blir error när jag ska kommentera..försöker igen.

Tyvär måste det väl hända något innan en sån fartdåre lär sig..

Ellinor sa...

Det där med dockan skulle i alla fall ge en tankeställare och förhoppningsvis behöver ingen komma till skada. Det är så tråkigt att det skall vara sådär - är samma sak utanför vårt hus där många bilar ofta "genar" för att slippa fördröjande kurvor på omkringliggande gator.
Kram

Maribella sa...

Jag faller för spikmatta, eller kanske mer bara enstaka spikar så man inte kan "binda" dej till brottet!!
Lycka till!

Malla sa...

ja, förstår att det är irriterande! :(
Ha en fin kväll, kram på dig :)