fredag 30 juli 2010

I dag regnar det hos oss i Skåne

Jag tror det är första "dåliga" dagen på min semester så jag är inte ledsen!
Då blir det en runda på Ikea, skoaffären och tygaffären i stället.
Maken jobbar på med vår nya hall.
Under sommaren har jag ju dragit i gång med en ny blogg, jag tror de flesta har sett den. Är ni nyfikna kan ni kika in här!


För ca ett år sedan skrev jag detta inlägg, tycker det var roligt så jag bjuder på det igen!!

Efter jobb i dag träffades jag och en kompis på stan. Vi gick och åt på Lilla Torg i Malmö, där det är väldigt mysigt nu på sommaren med massor av uteserveringar. Vi hade väldigt trevligt, som vanligt! Hon berättade en rolig episod som hennes kollegor råkat ut för.

Tre kollegor har varit ute och festat, de bor en bit från varandra, men med bil är det lätt att släppa av varandra längs vägen då alla ska åt samma håll. De bestämmer sig för att dela en taxi. De hoppar in i en ledig bil och säger den sista adressen men påpekar att de ska göra två stopp på vägen där två av dem ska kliva av. Men se, det går inte taxichauffören med på.
-Jag tänker inte stanna två gånger på vägen! Då får ni betala framkörningsavgift de två gånger vi stannar!
-Du skojar!
-Nej, jag stannar inte, då får ni betala extra!
De försöker lirka med chauffören att han ska stanna, det spelar väl ingen roll, taxametern tickar ju även om bilen står stilla, men han ger sig inte.
Så den ena killen säger bara kör du det ordnar sig.
Taxin närmar sig det första stoppet där killen ska hoppa av. Han är fast besluten att inte betala extra för ett stopp. Han rullar ner fönstret ropar hej och "dyker" ut genom fönstret i farten, gör en kullerbytta på trottoaren och reser sig sedan upp. Oskadd. Vinkar åt sina kollegor som bara gapar.
Vad gör man inte för att spara lite pengar?

Jag skulle gärna vilja se minen på taxichauffören!!!!

6 kommentarer:

Malla sa...

hahah, vilken kille - och vilken chaufför! :)

Rut-Knut-Tjut sa...

Haha otroligt dum chaufför och vilken smart kille. Hoppas chauffören fick en liten tankeställare.

Vilken lycka att du skaffat en till blogg, längtar att få se mer!

BP sa...

1. Vilken tur du har haft med din semester:-) I 08 har det inte varit bra väder på två veckor med undantag i tisdags.
2. Visst det finns inget dåligt väder bara det finns IKEA.
3. Skrattade gott åt taxistoryn:-))

Hörni sa...

Hahaha, herregud vilken knäpp taxichaufför, men det löste han ju bra den där killen.:D

ansepanse sa...

friskt vågat hälften vunnet :)
kramar

a piece of happiness sa...

Min första titt hos dig.
Underbar historia. Jag trodde dock att chaufförerna var lite mer flexibla.

LiseLotte