torsdag 8 juli 2010

Sommar och pinsamheter!


Ännu en härlig dag!! Idag har jag bara njutit och gjort absolut ingenting. 
Tänkte fota maten jag gjorde idag, men jag hann inte fram med kameran, riktigt gott.
Lax, potatis och grönsaker i folie som sedan grillades!

Som mamma till två flickor får man kanske skämmas lite oftare än vad pojkmammor får göra. 
Rätta mig om jag har fel.

Dagens pinsamheter (enligt barnen):

när jag ville åka och handla i en tubtopp
när jag ändrade dialekt för att berätta en rolig historia
när jag kallade snoppen för snippen (tycker inte ni att de passar bättre ihop, snippan och snippen?)
när linnet gled upp och jag råkade visa magen
när jag ville pussa mina barn när kompisar var där

Ska verkligen försöka uppföra mig i morgon!



13 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Du det är min snart 7 åriga son som tycker jag är mer pinsam än dottern på snart 9. Tänk om nån ser att jag försöker pussa honom?

Ser ut som nu har en underbar semester..

Camilla sa...

Haha - underbart ! Det jobbiga är att man ju inte vet på förhand när man är pinsam - det är ju när man är i själva situationen som man uppmärksammas på det eller hur??

Malla sa...

haha :D ja du får försöka bete dig ;P

Vilda tankar! sa...

Jo, det är kanske så att flickor är mer påpassliga på sina mammor än vad pojkarna är.
just den grejen som Camilla också säger att det är svårt att lista ut på förhand när pinsamheten är på gång.
Den kommer helt plötsligt bara, utan att man själv egentligen fattar någonting!
Fast pussa barnen offentligt har jag lärt mig att INTE göra - det är dödsstraff. Krama går bra!
Hoppas du lyckas bättre i morgon...
Kram

Hörni sa...

Hahahaha, det är inte lätt att vara mamma. Min dotter och äldste son har nog skämts ungefär lika mycket för mitt beteende, men yngste sonen skäms aldrig han, och det är riktigt trevligt.:)

BP sa...

Oooops, du är ju hur pinsam som helst, även om jag håller med dig om snippen... lite vassare liksom;-)
Men att pussa barnen när kompisar är med är en dödssynd, det har jg förstått av en arbetskompis som pussade sin 10-årig son (!!!) i sällskap av kompisar. Å han är då en riktig kelgris - utan kompisar alltså.
Lycka till imorgon!

Anonym sa...

Undrar jag...
Min "lille" tonårskille tycker det mesta med mig är pinsamt just nu:-)

anne sa...

Asch!

Pinsamheter bjuder jag på! :)

floosan sa...

haha oh behave ;)

Ellinor sa...

Haha, det kan inte vara lätt att hålla på mammaetiketten alla gånger ;)
Kram

Mary sa...

Hahaha! Dig kan man inte ha med sig utan att du bära dig åt... (fast jag uppskattar när du gör det, till skillnad från dina barn tydligen).
Kram

Emelie sa...

Haha, var tubtopp konstigt? Herregud...det har jag hela tiden, oavsett var jag är! Undrar om det är pinsamt på moster också? I så fall ska jag lätt ha det på Tosselilla ;)

iLLi sa...

Hahaha! Underbart!!! :-)

kram
Lina