söndag 27 mars 2011

Det kanske var mitt gnäll som hjälpte?

I går var det väldigt synd om mig:
-Tänk om jag aldrig blir frisk igen? Tänk om jag aldrig får tillbaka lukt och smak igen? (Har varit bort en vecka) Tänk om...
Min man tyckte inte jättesynd om mig, men se, när jag vaknade i morse kände jag mig faktiskt lite bättre. Fast jag kan inte lukta och smaka något än...
Kan meddela att det inte är bra för jag äter hela tiden och hoppas jag ska känna smak. Skulle inte förvåna mig om jag gått upp några kilo...


Äldsta dottern spelade match i dag, första halvlek ute där hon gjorde mål och andra halvlek stod hon i mål, resultat i dag 6-0. Gårdagens match resulterade i en förlust.


Igår släckte vi för Earth Hour, teven fick dock vara på.
Men allt man släcker måste ju räknas eller hur?
Körslaget förresten, det bästa laget åkte ut i går. Synd.


18 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Åh....fotboll med ungarna; många goda minnen har jag om när sonen spelade! Vad man frös ibland, i ur och skur stod man där på sidolinjen och peppade o hejade!

På tal om EH igår, här gick det en landskamp på teven, så den gick inte att slå av, men jag minimerade iallafall det som gick.

Nu har jag lagt en länk på mitt inlägg där man kan läsa mer om mig om man vill, ska inte DU ta den utmaningen? Gör det!

Ha en fin söndag!
(en av dom längsta kommentarer jag någonsin skrivit)

4U2 sa...

Men så trist, håller tummarna så det går över snart!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Samma här, tvn fick stå på.
Jag älskar min tv:)!!

Cilla sa...

Skönt att höra att du är på bättring.. Missade dock både earth hour & körslaget då det serverades rödvin på tjejmiddagen... ;0)
Men om man kör en egen idag 20.30 har man inte bidragit lite då??
Kramen

Åsa sa...

Självklart var det ditt gnäll som hjälpte, ju mer man tycker synd om sig desto fortare bli man frisk. Den taktiken kör min man med i alla fall.

Anna sa...

ja hoppas du blir frisk snart!!
Snygga marimekkoskålar!
Kram

Marie sa...

Fy!!! Din stackare, men smak och lukt måste ju komma vilken minut som helst.

Kramen

BP sa...

Kul med 6-0 segern!!!! Å gratta dottern till målet occkså! Kul att du känner dig lite bättre. Konstigt att du äter när du inte känner smaken. Jag gör precis tvärtom;-)
Fortsätt nu att krya på dig!!!
Körslaget såg jag inte... heller.

Tingeltangel sa...

Hoppas du blir frisk snart! Jag tror inte förkylningar varar för evigt även om det känns så ibland... Vi släckte också alla lampor men fuskade med TVn. Det visade vår sympati för tanken i alla fall.

Diana sa...

Hihi, jag skippade den där mörka timmen helt. Läste om folk som var stolta över sig själva som släkte ner... för att sen ge sig iväg hemifrån. Hallå, jag släcker alltid ner allting när jag går hemifrån. Haha. Meningen är väl att man ska sitta där i mörkret och lida under earthhour? ;)

Anonym sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Trodde kanske du skulle köpa kaffe av mig idag men icke! Nästa gång kanske. Ha en bra vecka. AAs mamma

Helena sa...

Då ska jag tycka jättejättesynd om dig idag så får vi hoppas att lukt- och smaksinnet kommer tillbaks :)

tinajo sa...

Åh, har er fotbollsäsong börjat redan? Min son ska nog snart börja också, lite för blött än. :-)

Therese sa...

Älskar dina fina skålar!!!

Tess sa...

Håller alla tummar för att du snart blir frisk igen!
Kramar

Petra sa...

Härlig och duktig fotbollstjej du har. Själv hejar jag på Casper, det är ju vår Partille Team.
Kram

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Åh, det där skålarna är sååå fina!
KRam

Jess sa...

AA: Förlåt, men jag köpte kaffe av min man som stod där tidigare...
kram