söndag 6 mars 2011

Om du är äckelmagad ska du inte läsa detta!

Igår berättade våra gäster om när de hade satt en öppnad flaska Dooleys sidan om kylskåpsaggregatet, dock med korken på och sedan skulle dricka den vid ett senare tillfälle.
När de häller upp drycken i glasen kommer det inte bara Dooleys i glasen, det kommer också silverfiskar, massor...
Frågan är hur de kom in i flaskan...


Detta berättar de när jag har plockat fram vår Dooleys och hällt upp i glasen.
Ingen fara, en Dooleys går alltid ner, men ställ inte en öppnad flaska för varmt. Det är inte säkert att ni är ensamma om att dricka den då!

24 kommentarer:

Åsa sa...

Stupfulla silverfiskar....haha....Men HUR kom dem IN i flaskan???

Hörni sa...

Vad äckligt! Tänk om de druckit direkt ur flaskan!

Shamrock sa...

Var silverfiskarna döda eller simmade de runt lätt berusade?

Jess sa...

sv Shamrock: Det framgick inte av historien! :)

Maya sa...

Hahahaha... de drunknade inte i alla fall..oj vilket party de måste ha haft :P

Anna sa...

Åhhh va äckligt!!! Jag har en oööpnad Doolyes men den ska de väl inte vara någon fara me.
Kanske ska dricka upp den nu :)
Kram

Camilla sa...

Hmmm det är därför jag inte gillar Dooleys...Men den innehåller väl något mjölkliknande...bakterierna finns väl redan i flaskan på någon vänster då, när den blir sur dvs???

Vilda tankar! sa...

Läskigt, men jag kommer nog fortsätta dricka dooleys för den är helt i min smak.

Malla sa...

gaaah så äckligt! :s

Petra sa...

Bläääääääääk, fy fasiken vad äckligt.

Mollan sa...

Fy f****n vad vidrigt!

maria sa...

Fy sjutton bubblan vad äckligt...Då måste dem redan finnas i då om inte locket är av...

Ha en fin kommande vecka <3
Kramar Maria

http://blogg.passagen.se/rallybarbie sa...

Men EEEUUUUUUUUWWWWWWW! Tur att man inte är så förtjust i Dooleys ;)

anne sa...

Aldrig testat produkten men nog kan vi väl anta att silverfiskarna var ganska stendöda!?!

-Extra protein? ;)

Anonym sa...

Fiskarna levde .....

Lippe sa...

Har varit med om liknande en gång där vi inte kunde begripa hur de kommit in i flaskan, fast det var vin. Mysteriet löstes genom att vi upptäckte att de var i glasen, inte flaskan. Därför står alla mina glas i skåpen upp och ner!

BP sa...

Yuck, yuck, yuck... nu förstår jag din kommentar hos mig;-) Tur då at jag aldrig druckit Dooleys av varierande ålder då...

Diana sa...

Men örrrk! De kan verkligen ta sig in där de vill komma in.
Batman hade ett jättestort spritskåp när vi träffades men alla likörer och sånt fick vi hälla ut vid en flytt.

Sv: Vodkan är oöppnad, förslutningen måste finnas kvar för att den ska vara värdefull!

mammaxtre sa...

Åh nej vad äckligt!

Jag måste kolla min flaska noggrant :-)

Ha en fin måndag

bokhyllan sa...

Blääää!

Therese sa...

Fyyyyyyyyyyyyyyyyy! Nu lär det dröja innan jag blir sugen på doolys *ler* Ha en fin dag <3

Sandra på Ön sa...

Men usch och fy vad äckligt :(

anna sa...

Bläää och örk!!!
Men jag fattar inte hur de kommit i flaskan!?

ansepanse sa...

fy vad äckligt!