torsdag 11 mars 2010

Glashalt!

I morse var det underkylt regn och lite lätt svårt att gå, det var glashalt. Såg några cyklister som föll som käglor. Min kollega berättade att där hon går så lutar trottoaren lite lätt ut mot gatan, så hon fick hålla sig i buskarna för att inte halka ut i gatan.
Det påminde mig om när jag gick hem för några år (hrm 20...) sedan och det var glashalt. Jag hade cowboystövlar (väldigt hala), trottoaren lutade ut mot gatan och det fanns inga buskar att hålla sig, bara husväggar. Detta ledde till att jag tog två steg, halkade in i en av alla de parkerade bilarna längs gatan, knuffade ut mig på trottoaren, tog två steg osv...
Kände mig som värsta fyllehunden, kan tänka mig att det såg rätt roligt ut!


6 kommentarer:

Petra sa...

Men hallo, vilken galet rolig bild!

Totalt livsfarligt när det är så halt. Många brutna delar dessa dagar.
Kram

Hörni sa...

HAhahaha! Är det där du??:D

Det är jättejobbigt när det är halt! Jag spänner mig och får ont överallt.

BP sa...

Welcome to Stockholm-world... fast inget regn här. Vi haökar fortfarande omkull på äkta, svenska is;-)

Hörni sa...

Sv: Haha, ja jättesnygg! Rena Topmodelpotentialen över den bilden! :D

Anonym sa...

Visst var det glashalt. Efter att ha lämnat dörrmattan lämnade mina fötter underlaget och jag for fram som på skridskor och föll raklång. Landade på hela ryggen och tog för mig med underarmen och slog i huvudet. Omtumlande. Reste mig upp tog mig in och tog på grova stövlar och sedan kunde jag hämta Sydsvenskan. Hade nog tur som inte skadade mig.
Kram
svärmor

Almis sa...

wwwa du skremer mig mamma???????????????????????