fredag 12 mars 2010

Norsk! :)

Jag har fått lära mig lite norska! ;)
  1. guleböj              banan
  2. kempetorsk       haj
  3. brusefåtölj         toalett
  4. Metallgutten      Stålmannen
  5. tallefjant            ekorre
  6. fräsetuss            kattunge
  7. Buskeharald      Tarzan
  8. snuskepölse       bajskorv
  9. klantetaxi          ambulans
  10. sprattlevann      champagne
  11. lommedisko      freestyle
  12. havremoppe      häst
  13. protestant          tandsköterska
  14. rumpekrafs        toapapper


Kan ni dem? :D


7 kommentarer:

anne sa...

Hahahaaa! Jag har gått Ems svorska-kurs! :)

Hörni sa...

Hahaha! Jag har också lärt mig av Em!:D

Fröken Isakson sa...

haha :). Hoppas du haft en mysig dag och får en hälrig helg. kram kram

BP sa...

1. Jättefin bloggdesign, snyggt = är du:-)
2. Ja Autobahn är ju en story för sig. Tänker inte bara på krocken, men tänk köerna kommer ju att stå stilla i 10 timmar. Tur att ingen dog. Kör man "legalt" enligt tyska regler så blir alla galna: tutar och blinkar. Mycket lugnare här.
3. Önskade allt snö var borta här med... ICKE.

BP sa...

BP igen: Ja, visst är EMs svorska-kurs kanooon. Tänk vad allmänbildad man blir;-)

Vilda tankar! sa...

Rumpekrafs har jag aldrig hört förr.
Kommer det en översättning? Det hade behövts för visst har man hört några förr men inte så många!
Ha det bra!

Megan sa...

Ja jag kan två Brusefåtölj och Rumpekrafs!
Hihi