söndag 7 mars 2010

Jag - enligt mina boktitlar!



Den här har jag snott från Afrodite! Tyckte den var rolig, men inte helt lätt! Man ska besvara frågorna utifrån boktitlar som finns i bokhyllan. Med många deckare var det inte helt lätt, men lite roligt blir det!
Är du man eller kvinna?
- Kvinna i grönt
Beskriv dig själv
- Människa utan hund
Hur mår du?
- Draktårar (det går snart över;))
Beskriv stället du bor på
- Pepparkakshuset
Vart skulle du vilja resa?
- Gåtornas palats
Beskriv din bästa vän
- Mannen som log
Vilken är din favoritfärg?
- Den vita lejoninnan
Hurdant väder är det just nu?
- Tusen strålande solar
Vilken är din favoritårstid?
- En ovanligt torr sommar
Om ditt liv vore ett TV-program, vad skulle det heta?
- Mamma, pappa, barn
Vad betyder livet för dig?
- Lustgården
Hurdant är ditt parförhållande?
- Svindlande höjder
Vad är du rädd för?
- Ondskan
Dagens aforism
- En gång är inte nog
Vilket råd skulle du vilja ge?
- Drömmar är inte nog
Hur skulle du vilja dö?
- Om jag kunde drömma
Ditt motto
- Förnuft och känsla


Är det någon annan som tycker det verkar kul, varsågoda! :)




15 kommentarer:

Afrodite sa...

=) Kul och intressant läsning vännen! =) Kram <3

Vilda tankar! sa...

Ha, ha den var riktigt bra!
Får se om jag gör likadant, är rätt sugen!
Kram

Ellinor sa...

Så roligt, detta ska jag absolut göra!

Kram

Ellinor sa...

Så roligt, detta ska jag absolut göra!

Kram

Nanna sa...

Ha,ha, det verkar knepigt..
Ha en bra start på veckan ! :)

ansepanse sa...

vad kul
kramar

Emelie sa...

Åh vad kul! Vilka träffande titlar du har använt, det blev som poesi, himla vackert. Så rolig idé som faktiskt säger väldigt mycket om hur man är som människa, både genom vad man läser och genom hur man svarar. Det ska jag också göra! Kramar

Emelie sa...

Åh vad kul! Vilka träffande titlar du har använt, det blev som poesi, himla vackert. Så rolig idé som faktiskt säger väldigt mycket om hur man är som människa, både genom vad man läser och genom hur man svarar. Det ska jag också göra! Kramar

Maribella sa...

Hi hi!
Jättekul!
Och mina svar skulle likna dina ganska mycket...verkar ha samma boksmak!
Kram

2BarnsMamman sa...

Det där måste jag försöka mig på - kul! Hoppas du haft en fin helg! Kram kram

anne sa...

Jag ska strax göra den, det blir riktigt festligt detta! :)

BP sa...

Visst var den bra!!! Ja du gjorde den bra också såklart.
Har avstått än så länge, då det tar en himla tid att hitta i våra bokhyllor efter passande titlar.

Mäster Henrik sa...

hallå där!! va kul att du hittade och tittade in till mig:)
hoppas allt är bra med la famiglia, och att man bjuds ut på lite grillning framåt våren..
KRAM

anne sa...

Jag gjorde den igår, inte lätt men kul! :)

Daniel sa...

Nice, borde testa!!

Blir mest schlager kan jag tänka mej! :)