lördag 13 mars 2010

Solkrämer och annat

Det har varit en härlig dag! Solen har skinit fram tills nu. Jag har fyllt hela trädgårdstunnan men gamla löv och kvistar. Har gått runt lite i trädgården och känt mig nöjd. Nu bara väntar jag på lite varmare väder så jag kan åka och köpa lite vårblommor och plantera dem!
Jag har strukit mina sommarkläder, maken har handlat nödvändigheter:


Nu återstår att leta upp en viktig sak, nämligen mina solglasögon som jag köpte i fjol. Jag hittar massor av gamla solglasögon i olika lådor men inte mina nya. Har säkert lagt dem på ett väldigt bra ställe...



Hittade ett par på en dotter, men det är inte heller de jag letar efter...

8 kommentarer:

Cilla sa...

Halloj!! Ja men världen är bra lite ibland ;0) Absolut kände jag igen dig när jag nu såg din bild!!
Ja men visst har det varit underbart väder idag.. Med hitmixs dansbands lördag på i butiken och solen gassandes på rutan kunde det inte bli en mycket bättre fm ;0)
Det spritte till i hela kroppen..haha
En trevlig lördag till dig!!
Cilla

Gafflan sa...

Det är lite märkligt det här med solglasögon för dom verkar leva sitt eget liv. Jag kan inte heller hitta mina.
Ha det bra!

Vilda tankar! sa...

De där solbrillorna på dottern tyckte jag var fräcka, men det räcker ju inte att ta med sig bara ett par, för de har en väldig förmåga att försvinna!
SV: vårt bord i uterummet är egenhändigt gjort av tjocka brädor. Det är bara att fixa efter längd & bredd hur det passar en. Tvärslåer på undersidan och sen kraftiga ben. Vi har snickrat ihop ett likadant ute på terassen men gjort det lite större.
Båda har jag målat vita.
Kanske passar de här kraftiga borden inte i "finrummet" men det är ju en smaksak.
Vill du så kan jag skicka tydligare bilder!
Hoppas nu du hittar dina andra brillor, ha en bra lördagkväll!
Kramar!

Selma sa...

Kanske är det dags att göra en rensning på solskyddshyllan i badrumsskåpet. Vår solen tar och det som där står har passerat bäst före datum med år...

ansepanse sa...

har du ingen snö kvar
vi har massor

mon amie sa...

Haha. Vad söt :) Jättesnygga brillor.

Almis sa...

jag är snyg a jjjjjjjjjaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Almis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.