söndag 14 mars 2010

Snart...

Det börjar närma sig!!!
En dag kvar att jobba och sedan åker vi!
Ska upp och sortera ut det jag ska ha med mig. Har i alla fall packat en halv resväska med barnkläder till barnen i Afrika. Våra vänner säger att det uppskattas enormt med kläder till barnen.
Det blir bra för då vet man säkert att det finns plats för att ta hem lite annat! Det blir lite shopping i Durban.
Jag börjar känna mig nervös samtidigt som jag är spänd av förväntan. Barnen verkar tycka att det är ok att vi åker, så det känns ju bra, även om det kommer att bli en hel del tårar på tisdag.




Jag kommer att sakna mina flickor!

26 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Det finns så mycket jag vill säga dig inför resan. Hoppas jag hinner plita ner lite i morgon. Underbara bilder. Kramisar:)

Anonym sa...

Jag kommer oxå sakna dem.
Pussmannen

Camilla sa...

Önskar er båda trevlig resa av hela hjärtat och tjejerna kommer att ha det jättebra ! Njut och försök koppla av - behållning har ni ju med er hem när ni kommer tillbaka utvilade och tar emot tjejerna igen. Pussar och kramar till er båda !

Emelie sa...

Oj tänk att det är dags! Så himla spännande!! Det kommer att bli hur bra som helst tror jag. Längta inte hem för mycket, det kommer att gå fort nog ändå!

Om vi inte hörs så ta hand om er och njut massor!!

Stora kramar från oss!

Maribella sa...

Vart ska du åka?
Är det semester eller annat??
Blir så nyfiken!
Oavsett vad så önskar jag dej en väldigt trevlig och bra resa!

Kram

Vilda tankar! sa...

Fantastiskt söta flickor ni har!
Blandade känslor när man slits i mellan vill & vill inte.
Men någon gång måste man kasta sig ut även om det känns hemskt!
Hoppas ni får det riktigt, riktigt bra, det såg helt underbart ut på bilderna.
Kram

BP sa...

Klart du/ni kommer att sakna dessa söta tjejer. Men ni kommer att njuta för fullt. Kul att ni tar med er barnkläder... Soweto next eller?!!

PS. Ska bli otroligt kul att följa era äventyr... å glöm inte att köpa hem fotbolls-VM-maskotar till tjejerna... å till mig;-) DS

Ellinor sa...

Så fint av er att ta med kläder ner. Det kommer säkert att bli väldigt uppskattat.

Kram

Mrs. S sa...

Viken spännande resa! Blir nog kul att åka bara ni också tror jag. Äventyr!

Fröken Isakson sa...

Gud vilka söta ungar du har :D. Vad härligt att komma iväg. Det ska bli så kul att få "följa med". kramar

Vinterfin sa...

Ja jag håller med Fr Isaksson, ska bli kul att se hur er resa blir.Kanske inte så lätt att blogga därifrån!
Ha en riktigt mysig semester och som sagt tiden går fort när man har kul.
Njut njut njut

Tigris Predikantan sa...

Vad spännande det låter ... hur länge blir ni borta?
Söt tjej!
:)

ansepanse sa...

önskar er båda en riktigt skön semester, hur länge blir ni borta
kramar

Mary sa...

Önskar dig och "pussmannen" (P borde starta en egen blogg och döpa den till det) en riktigt underbar resa! Ser fram emot att höra allt och se era underbara bilder. Ha det så skönt och koppla nu bort allt som är där hemma. M & A kommer att ha det hur bra som helst när ni är borta.
Kram kram

Hemmabloggaren sa...

Jaaa, jag förstår dig, men det kommer att gå så bra så bra.

Kram .

Milla sa...

Det kommer att gå kanon! Ha en riktigt trevlig och skön resa så stannar jag här och håller ställningarna så länge. Kram S K (Snälla kollegan)

anna sa...

Ja du fina Jessica, njut nu av stunden med maken. Dina vackra flickor är kvar här när ni kommer hem igen.
Ha det så mysigt och ta hand om varandra <3

Petra sa...

Ha nu världens bästa resa ifall du inte hinner blogga innan du åker. Dina söta flickor kommer att längta efter sin mamma och pappa också!

Mamma med ambitioner sa...

Hej min vän!
Jag hoppas att ni får en underbar resa med minnen för livet. Flickorna kommer helt klart att ha det toppen bra. De har varandra och att längta kan ibland vara riktigt mysigt. En gång när jag åkte till Rom var H lite ledsen. Vi målade en fin sten som jag skulle ta med mig och lägga på ett ställe som vi kommit överrens om. Sedan tog jag en sten med hem också. Det blev vår lilla grej.
Ta nu mycket bilder, be barnen att de också tar bilder så kan ni jämföra sedan. En kul grej som kan plocka bort ledsna tankar. Oj vad pedagogisk jag blev med ens.
Kramas och gosa mycket, njut av att bara vara vuxna:) Mängder av kramar Kristina

Helena sa...

Hoppas att ni får en helt underbar resa! Men jag förstår att ni kommer sakna era små flickor :)

Megan sa...

Jag kommer sakna dig med mamma!<33

Hemmabloggaren sa...

Sv. Bikupor tror jag :D

Hemmabloggaren sa...

Sv. Bikupor tror jag :D

Hemmabloggaren sa...

Sv. Bikupor tror jag :D

Hemmabloggaren sa...

Sv. Bikupor tror jag :D

mon amie sa...

Ha en skön resa!