torsdag 22 april 2010

EK är på gång!

Min kollega G har suttit i möte där hon bjudit på kaffe och kaka. Hon öppnar dörren till lunchrummet för att bära in disk och annat. Hon har satt det mesta på en bricka och måste först låsa upp dörren och sedan gå och hämta brickan.
EK sitter i lunchrummet, G hinner knappt öppna dörren förrän EK säger lite upprört:
-Stäng dörren!
-Jag ska, kan jag bara få bära in disken först?
-Ja, men stäng för jag vill inte sitta här med öppen dörr så att alla kan se mig!
-Nej, jag ska stänga den.
G bär ut allt i köket och sätter in i diskmaskinen och röjer undan. Hon kommer ut i matrummet.
-Alltså kan du plocka undan er disk för det vill inte jag göra! säger EK.
G tittar på henne och säger:
-Det är ju det jag har gjort.
-Ja, alltså för jag vill inte plocka undan er disk.
-Det är klart.
-Ja, alltså jag har redan tömt diskmaskinen och jag vill faktiskt inte göra det igen!

10 kommentarer:

Petra sa...

Makalös korkad....

Milla sa...

Hej snäckan! Hon är helt otrolig och jag blir knappt chockad längre, helt otroligt!! Tack för ditt svar om kakelugnen. Helt klart ska där komma upp en blomma, bra idé. Min Jess hur i hela fridens namn svarar jag på de som skrivit till mig. Blev superglad för alla svar jag fick, tack vare dig. E lost när det gäller kommentarer....

Milla sa...

Tack Jess! Tror jag fattar nu, det gick med dig och har gjort så på andra med. Din ända är hur propotionerlig (kan ej stava) som helst. Men skitkul om du hänger med. Förbered dig psykiskt först det gjorde jag. Det tog 2 månader ungefär men det har det snart gått för din del;)

Cilla sa...

Men é hon från denna planet?? ;0)
Det är rätt roligt när man läser om en sådan här person & får en egen bild i sitt huvud.. Hihi
Kramen C

anne sa...

Herregud!

Skjut tanten!

Hörni sa...

Hur står du ut? Jag skulle bli galen..

2BarnsMamman sa...

Vilka människor det finns! Jobbigt att behöva ha såna som kollegor!

Amazingdays sa...

Undrar ifall hon läser din blogg? Du kanske skulle tipsa henne och be henne läsa allas kommentarer om hennes beteende. Det kanske hade gett henne en näsbränna...
Kram

BP sa...

Ja kollegan EK är verkligen på G. Tycker nästan att du kan börja skriva en bok endast om hennes beteende... som varning till mänskligheten;-)
Jag vet att jag skrattar åt inläggen och det är ju en sak. Jag skulle nog aldrig kunna jobba med henne och knipa käft.

Dubbelörn sa...

Jag kan bara inte låta bli att skratta... *sorry*

Men den här typen finns nog på alla arbetsplatser, men då kanske mer el mindre ;).

Älskar dina EK storyn men vet att jag själv aldrig skulle kunna visa upp den där tålmodiga sidan. Spelar ingen roll om det blev skillnad eller inte. Men för mig vore det skillnad att säga ifrån o då rejält säga ifrån.

Kanske tant EK skulle bli rädd för mig, vem vet :D