onsdag 21 april 2010

När EK inte vill hjälpa till!

Min kollega sitter i ett rum på jobb och hon kan inte lämna rummet obevakat, då blir hon fruktansvärt nödig! Hon tittar ut genom dörren, inte en kotte i sikte. Dörren till lunchrummet är mitt emot, hon öppnar snabbt för att se om där är någon som kan hjälpa henne.
När hon öppnar dörren finns där bara en person, EK, som sitter och äter.
-Snälla EK kan du avlösa mig i två minuter jag måste gå på toa!!
-Alltså, jag har inte själv varit på toa på hela dagen och jag har faktiskt jättemycket att göra och jag har inte hunnit...
-Glöm det!!! ryter min kollega och smäller igen dörren och går supernödig tillbaka.

Min kollega har precis börjat blogga, titta gärna in till henne! (Hade varit väldigt kul att skriva att det var EK som börjat blogga, men det är det inte, det är SK - Snälla kollegan!)

9 kommentarer:

Petra sa...

Sicken kollega du har. Skall kolla in hos den snälla.

Tigris Predikantan sa...

Ja, vissa skulle man vilja strypa!
:)

2BarnsMamman sa...

Vad härligt det är med hjälpsamma kollegor! Tur att några är snälla i alla fall! Kram kram

anne sa...

Jajamen! Det gäller att hålla kollegorna kort! ;)

Sv. Klart du var först och bäst och mest med likhetstävlingen! :)

Hörni sa...

Ja, kära nån, vad ska man säga..?

Jag ska titta in till snälla kollegan:)

Heidi sa...

Fy f*n för såna som er EK, det är helt otroligt att såna får ha sina tjänster kvar!

Hörni sa...

Sv: Jag såg att det var du på ip-numret.:) Dessutom är det bara du som behöver hjälp att hållas reda på idag.:D

Malla sa...

Fattar hon inte att folk blir irrterade på henne? Vilken männsika! Ska genast kika in hos kollegan :)

Vilda tankar! sa...

Var är ledningen undrar jag?
Hon är ett svårt fall men hon behöver verkligen ledning!
Kram