måndag 19 april 2010

Vulkanutbrottet

Vilken kaos vulkanutbrottet har ställt till med!
Många är de som är besvikna över att inte ha kommit iväg på en efterlängtad semesterresa men de jag tycker mest synd om är de som inte kan komma hem igen. De som verkligen vill hem.
Min syster och hennes man är kvar i Milano, de skulle kommit hem i går, nu vet de inte när de kan komma hem, förhoppningsvis på tisdag.
De skulle ju kunna njuta av några extra dagars semester, men deras snart 6-åriga dotter vill hemskt gärna att de ska komma hem. Jobbigt när dottern är hemma och man inte kan säga när man kommer hem.
Jag håller tummarna för att de hittar ett tåg!

11 kommentarer:

Petra sa...

Tänk vad det ställer till det för många. Hoppas att din syster får komma hem snart. Kram

BP sa...

Har också bloggat om "strandade" resenärer. Men jag har hört att flyget går igen, åtminstone från Portugal. Som du säger så är det värst för småbarn, jag menar som vuxen och några extradagar i Milano... man tackar;-)

anne sa...

Tåg är nog ett säkrare kort i dessa dagar. Hoppas dottern är i goda händer.

Ellinor sa...

Nog för att tanken om lite extra semester är lockande så tror jag inte att så är fallet i denna situation. Du har semester mot din vilja och ovissheten om när du kommer att komma hem borde gör att man aldrig helt kan slappna av. Det är verkligen helt otroligt vilket kaos detta vulkanutbrott ställt till med.
Kram

Malla sa...

Jo, håller med, det är värre för de som inte kommer sig hem!

Afrodite sa...

Ja, usch vilket trubbel det är överallt pga vulkanutbrottet! Stackars islänningar, som tvingas leva i det!
Just nu håller jag tummarna för att flighten 9.05 från Kastrup till Dublin på torsdag blir av! =)
Och så för att din syster kommer hem snart! =)
Kram på dig!

Daniel sa...

Ja gud så jobbigt, tänk va naturens krafter kan ställa till med. Otroligt.
Hoppas det ordnar sej med tåget.

Milla sa...

"Svar": eller hur? Tycker du ska prova själv:)

anne sa...

Hur har det gått för din syster?

iLLi sa...

Ja det ställer verkligen till det ordentligt!

Heidi sa...

Vi pratade om just samma sak idag..jag skulle bli jättestressad över att inte hinna tillbaka till jobbet. Min man tyckte att jag var störd att det var det enda jag skulle bli stressad över..hahaha.. Hoppas din syster med familj kommer hem snart!