tisdag 20 april 2010

EK & nya kollegan

En ny kollega började hos oss i går. När det kommer någon ny vill man gärna se till att de trivs och känner sig välkomna.
Så här känner väl de flesta, vet inte om EK håller med.
Vi sitter vid våra skrivbord i vårt arbetsrum och nya kollegan får information av kollega B, de sitter och pratar ganska lågmält. Jag kommer in och ska bara hämta en sak, så jag stänger inte igen dörren riktigt, två andra kollegor pratar de också. Nu får EK nog:
-Alltså det är inte klokt! utbrister hon. Man kan inte koncentrera sig här! Stäng dörren! Nä, jag får gå ut och sätta mig. Jag har faktiskt jättemycket att göra och hur ska man kunna koncentrera sig när alla bara pratar, gapar hon och river med sig sina saker och stormar ut därifrån.
Vi andra är vana och tycker det är ganska skönt att hon går ut för hon är inte så tyst själv. Läs här! Men vi fick förklara för nya kollegan.

8 kommentarer:

Hörni sa...

Hahaha, vilket trevligt mottagande.

Ellinor sa...

Oh, förstår att en förklaring kan vara på sin plats ;)

Ang. chokladen så är den absolut god. Men hade det inte varit för att jag får köpa den till ett förmånligt pris på jobbet, hade jag aldrig betalat det hutlösa priset. Sååååååå god är den inte ;)

Kram

Amazingdays sa...

Undra vad hon tyckte, den nya kollegan???
Kram

Malla sa...

Jisses vilken otrevlig typ!

anne sa...

Jaja...Då är ni av med henne en stund...

Afrodite sa...

Alltså ju mer jag läser om den där EK, desto mer lik blir hon en "kollega" på min praktikskola...och hon är inget trevlig alls! Men jag är ändå glad att jag lärt känna henne, för på så vis har jag ett exempel på hur jag absolut INTE vill vara! GAH!

BP sa...

Som tur är har den nya kollegan dig/er att förklara EKs beteende. Så himla ledsamt annars.

PS. Skulle älska att ge mig i clinch med EK någon gång, mums DS.

Anonym sa...

Den där kollegan verkar minst sagt speciell.