fredag 9 april 2010

Egoistiska kollegan (EK) kopierar x 2

Jag står vid kopieringsmaskinen och har en del papper jag måste kopiera. Jag vänder mig om för att häfta i hop några papper och då kommer EK och lastar in en hög papper i kopieringsmaskinen.
-Ska du ha många kopior? undrar jag.
-Ja, det är faktiskt en hel del, så detta kommer att ta tid!
Jag orkade inte ens kommentera att jag höll på så jag tog mina papper och gick till den andra kopieringsmaskinen.

Min kollega G står och kopierar när EK kommer:
-Alltså, du får flytta dig för jag måste kopiera nu!!! Jag behöver dessa papperna och fem minuter!!
G suckar och orkar inte ens kommentera.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Jag har börjat undra lite om den här märkliga människan. Är hon gift? Har hon barn? (hemska tanke!)Är hon inte utfryst på jobbet? Har hon några vänner? Man kan ju verkligen undra med det beteendet.

Kram

Vilda tankar! sa...

Jag undrar samma som Emelie.
Kan man få lite historia om EK? Det sägs att det finns någon för alla, hoppas verkligen det om denna stackars människa.
Hoppas din fredagkväll blir skön.
Många kramar Monica

anne sa...

Instämmer med ovanstående?

Och VARFÖR har ni gett upp? Är hon helt, totalt, kapitalt omöjlig?