tisdag 20 april 2010

Bloggupplevelser



Fina Ellinor utmanade sina bloggläsare att svara på några bloggfrågor, vilket jag gärna gör!

Blogg jag läser först:
 Jag har många bloggar som jag gillar att läsa. Jag har min blogglista som jag brukar gå igenom först. Sen läser jag de bloggar som har kommenterat hos mig.

Blogg jag har hört talas mycket om men aldrig läst: Alex Schuman & Kissi (heter de så?) Tror inte de har något att tillföra i mitt liv.

Kändisblogg jag följer: Fotbollsfrun.

Mest kända bloggare jag sett IRL: De vänner som jag kände innan bloggen som har en blogg i dag.

Första bloggen jag började följa: Mademoiselle Moyenne

Bloggare jag beundrar och varför: Alla bloggar som jag läser för att ni får mig att må bra! Jag har svårt att välja ut bara några eller ve och fasa en. Vissa av er får mig att skratta, andra är igenkännande och en del eftertänksamma.

Fördelar jag fått tack vare bloggen: Alla fina, härliga och underbara människor som jag fått lära känna!

Då hatar jag att blogga: När jag känner att jag verkligen vill skriva men inte har något att skriva om. (Detta svaret snor jag direkt från Ellinor!)

Då älskar jag att blogga: När jag får respons på det jag skriver.

Person som ofta kommenterar hos mig som förtjänar lite uppmärksamhet: Oj, ni är många som kommenterar ofta hos mig och gör mig glad!! Alla ni som vet mer er att ni ofta lämnar en kommentar hos mig till er skickar jag en stor kram!!!

Är ni fler som vill dela med er av era bloggupplevelser?
Besvara då samma frågor som jag och lämna sedan en liten kommentar till mig!!






10 kommentarer:

Hörni sa...

Vilken kul grej!
Alex Schulman gillar jag jättemycket, han har oförtjänt dåligt rykte. Jag grät mig igenom hans bok, den är underbar.:)

Vilda tankar! sa...

Du gav mig en kommentar på min blogg en dag.
Så enkelt kan en bekantskap börja.
Det är jag jätteglad för!
Kram till dig!

Ellinor sa...

Så roligt att få läsa dina svar :)
Vi verkar vara samstämmig på de flesta punkter.
Kram

anne sa...

Det där var en kul och litet annorlunda lista att skriva! Du har svarat så rart och fint! :)

Jag tar till den när idéerna tryter, i morgon...?:)

Amazingdays sa...

Vilken bra lista!
Vet egentligen inte hur jag började läsa din blogg men jag tittar till den flera gånger per dag. Alltid lika roligt att läsa vad som försigår i ditt liv. Ibland tycker man att man borde träffas men undrar ifall det blir så bra...
Kram

2BarnsMamman sa...

Inte kunde jag tro att bloggandet skulle ge mig så mycket innan jag började blogga, men det ger verkligen mycket härlig energi att få lära känna en massa nya människor genom deras bloggar och en av dem är du!

Måste bara säga att jag liksom du hade förutfattade meningar om Alex Schulman, men hamnade av en slump på hans blogg och insåg att han faktiskt skriver väldigt fint om hur det är att vara pappa. Sen får man bortse från vissa inlägg, som är lite märkliga. Har nu precis läst ut hans bok "Skynda att älska" och den var riktigt bra. Ett litet tips bara :)

Stor kram till dig!

anne sa...

Psst....Tävling! :)

BP sa...

Det var ju riktigt kul!!! Å sååååå diplomatiska svar från din sida;-) Har jag ingenting att blogga om imorgon så snor jag frågorna:-)

Daniel sa...

Fin skrivet! we love u!

Ogillar själv bloggfrågor där man ska favorisera bloggar. De bloggar man läser e ju alla bra på sitt sätt och har nåt att förmedla, läser allt från poesi och djupa tankar, till vardagsbloggar till anskrämlig humorbloggar.
Kram

Cilla sa...

Vad kul att läsa dina svar :0)
Vill även påminna om 1-års firandet i butiken imorn & fre 12-18 & Lör 10-13
Bjuder på fika & gott samt trevlig erbjudande med minst 10% rabatt på allt ;0
Ha det bäst / Cilla