torsdag 15 april 2010

Nyckelpigor och annat som hör våren till

Förra året vid den här tiden upptäckte jag att vi hade massor av nyckelpigor i trädgården. Vi fick nyckelpigeinvasion!! Det var nyckelpigor överallt. Jag hoppas att vi får ett normalt antal detta året.


Fick svar på mina prover i dag, tydligen är jag frisk som en nötkärna, det känns ju i och för sig bra. Men varför drabbas jag och sådan fruktansvärd trötthet emellanåt? Eller kan det vara vårdepressionen?
I vilket fall som helst så är det skönt att det är fredag i morgon och jag tänkte bara jobba till ett och sedan njuta av helgen som bjuder på vårfest och fotbollsmatch med A!

11 kommentarer:

Petra sa...

Du inte pollelallergiker? Jag blir trött när det är som värst för mig. Kram

Malla sa...

Jag är beredd att fråga som Petra, ang pollen - jag blir trött! Men skönt att du är frisk :)
Hoppas ni får ett normalt nyckelpigeår - tycker det kan bli lite läskigt med hela svärmar...:P

2BarnsMamman sa...

Här brukar vi få grodinvasion!

Skönt att du är frisk! Hoppas du känner dig piggare också av det beskedet! Kram kram

Camilla sa...

Det är bara att gratulera till dina positiva provresultat. Skönt att iallafall få veta även om du fortfarande är trött.
Kramisar

Hörni sa...

Så nyckelpigsekten huserade hos er förra året? Hoppas de också har begått kollektivt självmord, precis som mina flugor!

Skönt att proverna var bra. Har du provat Chi san? Jag kanske har sagt det förr, men Mumannen tar alltid det när han har tröttperioder, och det hjälper verkligen.

BP sa...

Vad skönt att höra att du är frisk. Trötthet... hör den inte våren till - och vintern - och hösten;-)

Sandra på Ön sa...

Jag tycker att nyckelpigor är väldigt fina, men jag brukar inte se så många per år.
Skönt att höra att du är frisk, samtidigt som att det inte är bra att du är så trött utan "orsak". Jag hoppas att du snart känner dig piggare. Kram

Ellinor sa...

Skönt att du var frisk i alla fall. Kan säkert vara vinterns sviter som sitter i. Får hoppas att lite solenergi råder bot på tröttheten!
Kram

Afrodite sa...

Skönt att höra! =)

Anonym sa...

skönt att du är frisk...colapeps

Anonym sa...

Tänk att det kan bli för mycket även av så söta smådjur som nyckelpigor.