tisdag 13 april 2010

När EK slår till!

Min kollega har skrivit ut en text på skrivaren och råkat lämna kvar ett exemplar där. När min kollega kommer till skrivaren ser hon sin utskrivna text + att någon har "rättat" den!
Den som har rättat har skrivit om en del meningar och ändrat följd på de olika styckena och sedan lagt tillbaka den vid skrivaren.
Min kollega blir lite lätt upprörd:
-Vem har gjort detta!?
-Oj, det är jag! svarar EK.
-Går du och rättar mina texter?
-Ja, alltså, jag kan inte hjälpa det, jag läste den och tyckte att den kunde bli bättre.
-Men varför?
-Det gick av bara farten...

11 kommentarer:

Petra sa...

Helt makalös är hon. Hur lyckas man vara sådan?

Anonym sa...

Ja, jösses. Vad galen man skulle kunna bli.

Anonym sa...

Ja, jösses. Vad galen man skulle kunna bli.

Maria sa...

Men herrejisses vilken klåfingrig sak :)

Må så gott !

Hörni sa...

Hahahahaha, ganska kul faktiskt! :D

Heidi sa...

Haha..jag håller med Gun..vilken psyko sak att göra!! :-)

Malla sa...

Oj, jag skulle ha blivit sur!

Anonym sa...

hon är nästan inte sann. cola peps

BP sa...

Outch!!! Oj, oj, oj... EK saknar verkligen motstycke i den här världen.
Jag jobbar ju på en redaktion och då har vi en person som är anställd för att redigera/rätta redaktörernas/skribenterna texter. Tro mig... hon har det inte lätt... alls.

PS. Man borde kanske ta kontakt med EK. Hon verkar jut "get away with everything". DS

Afrodite sa...

GAH!

Emelie sa...

Hahaha, jag hade lätt utnyttjat det och "råkat" lägga lite diverse elevuppsatser på hennes arbetsbord ;)