fredag 30 april 2010

Surgubbar 55+

Angående gubbar 55+ så förstår jag inte varför de tror att de är störst bäst och vackrast, kan allt och deras åsikt och det de gör är det riktiga.
Idag var jag nere i byn. Jag skulle gå över vägen, regnet öser ner och det är fullt av bilar. Jag ser en lucka och springer över vägen snabbt. Tydligen inte tillräckligt snabbt tycker en surgubbe55+ som har stått still med bilen och när jag börjar springa över gatan vrålgasar han och kör mot mig för att tvärbromsa mitt framför mig. När jag ilsket blänger på honom och skriker (jag blev ju rädd) så bara rycker han nonchalant på axlarna. Grrrr, jag var arg! Det var inte så att han inte såg mig, jag tittade på honom innan jag sprang. Han tyckte väl att han var viktigare än vad jag var....

8 kommentarer:

anne sa...

Du skulle ha ryckt upp dörren och greppat honom i skjortkragen så hade vi fått se på axelryckande efter det! :(

Anonym sa...

Jag småskrattar för att jag känner igen mig. Ofta har det ett behov att att sätta andra människor på plats utan att det behövs. Du skulle ju hinna över vägen. Tokgubbar!

Tigris Predikantan sa...

Knäppisar finns överallt, tyvärr!
Ha det så trevligt!
:)

Hörni sa...

Usch vilka idioter det finns!

Milla sa...

Antagligen har han ett väldigt tråkigt liv och blir förmodlingen inte uppmärksammd någon annanstans. Han måste bära sig åt som en idiot och tvärbromsa framför folk för att bli sedd tydligen...

Sandra på Ön sa...

Han är nog väldigt bitter på livet :(
Ha en fin kväll.
Kram S.

BP sa...

Vissa idioter får sina kickar av att skrämma folk. Å är man 55+ får man inte många kickar längre...

Herta sa...

Israel och Västbanken 1 ligger ute nu.