onsdag 2 september 2009

Meningslösa möten...

Idag var det sedan lång tid inplanerat ett möte där jag och två av mina kollegor skulle (vad vi trodde) berätta om hur vi arbetade. Vi hade plockat fram olika saker och kopierat upp lite papper för att visa vårt arbetssätt som de vid bokandet av mötet sa att de var intresserade av.
In kommer 7 personer och slår sig ner. Jag börjar berätta lite och mina kollegor berättar lite. Besökarna kommer med frågor som rör verksamheten, inte vårt arbetssätt och när de pratat lite "kafferepsprat" tackar de för sig och går.
Vi tre stod nog som levande frågetecken. De hade inte frågat oss hur vi jobbade utan det kändes mer som de bara behövde ventilera lite av sin arbetssituation.
Ännu ett meningslöst möte där jag kunnat spendera min tid lite mer effektivt. Suck...

7 kommentarer:

Mrs. S sa...

Trist med bortkastad tid!

BP sa...

Visst är sådana möten (som dom har lärt sig på senaste kursen att man måste ha) värdelösa. I gengäld hoppas jag att kunde hittade lite tröstshopping på H&M.

anne sa...

Var det de andra som bokat mötet för att de ville veta om ert arbetssätt? Och är totalt ointresserade? Undrar då hur det blir nästa gång de vill något...

Emelie sa...

Åh så tråkigt. Det känns som om det är alldeles på tok för mycket tid som kastas bort på meningslösa möten i vårt yrke tyvärr.

Emelie sa...

Fin header!!!!!

2BarnsMamman sa...

Tråkigt med såna möten som inte ger nånting! Hoppas du får en bättre dag idag! Kram kram

BP sa...

Vilken snygg header du har gjort!!!