onsdag 30 september 2009

Vart tog jag vägen?

Jag sitter med en massa människor, med mina nya snygga stövlar. Framför mig, ca en meter, står en papperskorg. Jag har något i handen som skall i papperskorgen. Istället för att resa mig ordentligt, lyfter jag bara på ändan och lutar mig fram i hopp om att nå papperskorgen.
Då händer det! Mina nya stövlar är hala och den ena foten börjar sakta glida framåt, jag får inte stopp på den och pladask sitter jag på golvet. Alla tittar på mig, de försöker att inte skratta, de lyckas sådär.
Ja det är bara att resa sig upp och säga något:
-Oj, de där stövlarna var hala...hehe...

10 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Haha! Jag kan se det framför mig.
Ha en kul kväll. Jag ska mysa med Persbrant.

sienneis sa...

Haha, jasså var det ingen som hade uppmärksammat dem? ;p
Hihi!

Fniss fniss, ååå, hoppas du inte fick ont!

Kram

anne sa...

Spagat!?! :)

Gun sa...

Haha! Stackars dig!:D

BP sa...

Ha, ha. Sorry, måste bara asgarva åt "stöveltricket".
Idag var liksom inte min dag heller, så nu får du skratta också: Gick på PrisXtra efter jobbet (med mina 6 månader gamla Adidas dojor). Det låg visst en tunn plastpåse på golvet - som jag inte såg.
Ja resultatet var ungefär som hos dig. Ha, ha, ha...

Ellinor sa...

Jag kan riktigt se det framför mig och känna hur man kämpar för att inte brista ut i skratt. Det är i sådana stunder man önskar att alla tittade åt ett annat håll just precis då ;)
Kram

anna sa...

Hm Det hade varit roligt att se.
Alltid lite pinsamt för den som råkar ut för det, man vågar knappt kolla upp för att se sig omkring efterår, eller hur?
:-) kram anna

Mary sa...

Ha ha ha, det är nog högre makter som (långt om länge) straffar dig för att du skrattade så att du grät när jag gjorde en vurpa inne på ett shoppingcenter för 100 år sedan. ;)
Kram

Helena sa...

Hahaha :)
Å vad pinsamt!! Allra mest om man är själv också:)

Sandra på Ön sa...

Vad roligt! Vilken härlig händelse, jag skulle nog ha suttit och små fnissat för mig själv efteråt. Eftersom det med stor sannolikhet såg väldigt roligt ut :)