tisdag 15 september 2009

Fönstertankar

Har ni tänkt på att många som bygger nya hus ska ha stora härliga fönster? Visst är det mysigt att ha en bra utsikt och har ni tänkt på hur mycket ljusare det blir inne i huset. Det är trevligt med ljus och det känns mycket luftigare också. Jag tror att många tänker på det när de bygger hus. När de sen flyttat in tror jag att de tänker ännu mer på de stora fönstren, kanske inte lika positivt. Jag vet inte. Men i hus efter hus sätter man upp gardiner eller andra täckande saker. Är man fortfarande lika glad för sina stora fönster eller? Vad har fönsterna för funktion om det alltid är fördraget? Vad hände med ljuset? Man undrar ibland...

5 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Haha, det där ha jag tänkt på många gånger. De väljer stora fönster utan att ha något fint att titta på och istälelt får de insyn som de inte vill ha.... Gäller att tänka steget längre.

Ellinor sa...

Haha, klockrent. Visst är det jätte flott med stora fönster som ger en massa ljus, men väl på plats så är det kanske inte så roligt att de förbipasserande kan se vad man äter till middag...ännu mindre kul; att tvätta dem :P

anne sa...

Jo, hus med stora, härliga fönster är ju rena akvariet under den mörka årstiden! Fönstertittare torde jubla!!!

BP sa...

Jo då, det har jag tänkt många gånger. Här finns det några villor eller rättare sagt palats med sådana höga fönster. Å visst täcks dom för efter bara några veckor. Ägarna har nog tänkt att det är "inne" med sådana fönster men inte funderat på hur mycket insyn de bjuder på.
Personligen skulle jag tänka först: Å hur tvättar man dom ;-)

Afrodite sa...

Hahaha...och tänk så mycket glas att putsa! =)