fredag 25 september 2009

Hört på stan! (del 14)

Jag skjutsar maken och tre vänner till Malmö Arena där de ska se fotboll. I bilen pratar vi om lite blandat. Jag svänger ut på ny väg då säger maken:
-Här tänker jag alltid på dig JA du räddade livet på mig här!
-Vad då? undrar vi alla.
-Jo när jag tankade vanlig bensin i min jobbil(diesel) igen, så kom du och hjälpte mig!
Vi skrattar alla.
-Igen? säger SJ. Har du gjort det fler gånger?
-Två, säger jag.
Mer skratt. Hur kan man tanka fel två gånger? Med tanke på att du absolut inte kan köra bilen utan måste lämna in den på verkstad för att få den tömd, vilket kostar + att du inte kan behålla bensinen för den kan ju ha blivit blandad med det som fanns kvar i tanken.
Då berättar JA:
"Det var som när en kollega till mig var och tankade sin bil. Han stannade och började tanka, allt medan han pratar i mobilen. När bilen är färdigtankad går han in för att betala.
-175 kronor, säger tjejen i kassan.
-Men det kan inte stämma. Jag tankade full tank?!
Tjejen tittar på skärmen.
-Det är inte bensin du tagit, det är spolarvätska..."

6 kommentarer:

Ellinor sa...

Haha, ja så kan det gå när man tänker på annat ;)
Härlig morgonläsning.
Kram

Mamma med ambitioner sa...

Älskar dina hört på stan, jag för dem alltid vidare vid frukostbordet.:)

Britt sa...

Hahaha :D Sånt där gör ju bara kvinnor...enligt mina manliga bekanta. Jag säger som någon tidigare kommenterade - nu har jag något att berätta.

BP sa...

Ha, ha, ha och det bevisar att killar har noll simulatanförmåga ;-)

Sienneis sa...

HAHAHAHAHAHAA

HAHA
HAHA

HAHAHA
ÅÅÅ
HAHAHA
!

Anonym sa...

Älskling!
Det är inte fotboll på Malmö Arena. Det är ishockey.
PM