torsdag 6 augusti 2009

En vanlig torsdag

Bara efter en vecka på jobbet är man i full gång igen! Vardagen är här igen och allting blir sig mer och mer likt. Det är bara barnen kvar som ska börja i skolan. Jag har förstått att barnen där jag bor har fått extra långt sommarlov om man jämför med grannkommunerna. De börjar nämligen inte skolan förrän den 24 augusti. Andra börjar den 17 augusti eller 19 augusti.

Idag kom jag på att i bland behöver man göra saker för att uppskatta det man har. Jag sökte ett nytt jobb härom dagen, men idag kom jag på att jag vill stanna på mitt jobb ett tag till (till jul i alla fall). Tydligen fick jobbsökandet mig att fundera ordentligt över min situation, väga positiva saker mot de negativa. Slutsatsen var att just nu så överväger de positiva sakerna, så jag stannar!


Inga kommentarer: