onsdag 5 augusti 2009

Inredningstidningar

Jag gick på det igen! Börja prenumerera och du får 4 nummer för endast 69 kr!! Jag slutade prenumerera på tidningen för att jag hade tröttnat på den, men det var ju billigt.
Idag bläddrade jag igenom den och kunde konstatera att den inte passar mig. Där är väldigt många fina reportage, men ibland blir jag trött på att alla reportage är från dyra hus med dyra saker! Visst tycker jag om att titta på dessa exklusiva hus och möbler och drömma mig bort men jag tycker att de glömmer bort den "vanliga" människan. Det finns massor av människor som har, med normal Svensson budget, inrett sina hem vackert, annorlunda och med smarta lösningar. Jag vill se de hemmen också, få några tips som jag kanske kan göra.
Ett av husen i Sköna hem denna månad ligger i närheten av var jag bor. Huset är till salu nu och kostar 13 000 000 kronor. Jag tror inte att de andra husen i tidningen är billigare.
Det kanske bara är jag som tänker så, andra kanske bara vill ha det exklusiva!?
En mixad blandning hade varit det bästa! Det finns kanske redan?

8 kommentarer:

Mamma med ambitioner sa...

Så kom jag på vad du/vi ska syssla med i framtiden _ jo vi ska såklart bli med tidning och göra fina reportage om vanliga människor med de smarta lösningarna.
Sov gott! Kram

BP sa...

Hade tänkte att säga precis samma sak som "mamma med ambitioner". Håller helt med dig. Tycker bara att det är frust att kolla alla lyxförslag till renovering/inredning.

Daniel sa...

Tänk så lätt man blir lurad att prenumera när det e så billigt! :)

Läs, njut, drömma å planera du!

agnes sa...

jag gillar verkligen den tidningen, men ser de bara som insperations källa, de brukar alltid finnas liknande saker som är billigare lixom, men förstår vad du menar =)

Hemmabloggaren sa...

Jag är precis lika dan, går på alla erbjudanden så just nu tror jag att jag prenumererar på 8 (!!) tidningar. Måste skärpa mig.

Kram.

BP sa...

Köpte "Hanteringen av odöda" (+ 4 böcker till) idag. Läskigt värre faktiskt, men en bra bok även om "Låt den rätte komma in" var snäppet vassare tycker jag. Vad tycker du?!

anne sa...

Nja, Sköna Hem är nog den enda inredningstidning som jag inte ens bläddrar i på ICA...Till och med Gods & Gårdar kan jag tiltta i och ibland köpa, men inte Sköna Hem.

elisabeth sa...

Hur kan du dizza en tidning om utnämner din systers butik till en av de 30 bästa inredningsbutikerna i Sverige?? Kolla sidan 116!
:-)
Men det är klart, läser man texten är det ofta de dyra sakerna de skriver ut pris på och inte det som kommer från Ikea. Sen är det väl så att man ska drömma lite om ett vackert hem.

Jag gick också på det med 4 tidningar!!!

Kram
e