söndag 30 augusti 2009

Tjejmiddag

Igår var det tjejmiddag hemma hos mig. Vi är några tjejer som har jobbat ihop för en herrans massa år sedan. Några är kvar där och några har sökt sig till nya arbetsplatser. Vi försöker träffas två/tre gånger om året och vi har alltid lika trevligt!
Till denna kväll hade jag planerat lite skoj! Delade in mina gäster i två lag och sedan blev det ska det låta- light! Först fick de 5 kort som var numrerade och lagen fick välja siffra för att sedan sjunga en låt på det ordet som vändes fram. Givetvis fanns det bomord, ja ni vet, precis som det är på tv-programmet. Givetvis fanns det följdfrågor när man gissat rätt låt. Följdfrågan på låten ni ser på bilden var: Vilket år dog Ted Gärdestad?
Det andra delmomentet gick ut på att gissa vilken låt det var. Jag hade översatt engelska låtar till svenska. Kan ni denna?
"Jag älskar dig. Men jag måste vara ärlig, min moral har fått mig på knä. Jag ber, snälla sluta lek. Jag vet inte vad detta är men du har mig fast, precis som du visste, men du gör det bra, jag är förhäxad av dig. Du får mig att be om nåd..."
Jag tror att tävlingen var uppskattad eftersom de tyckte att jag kunde ha deltävlingen Gissa introt med, tips till nästa gång!
Kvällen fortsatte givetvis med prat och skratt!
Var lite trött i morse måste jag erkänna...

8 kommentarer:

BP sa...

Vilken fyndig quiz! Mmmmhhhh... kammar noll här (är ökänd för min okunskap i låtsammanhang). Och hur vackert du hade gjort.
Svininfluensan hos Petra fick mig att asgarva... ska följa ....hmmmm rådet på måndag morgon ;-)

Petra sa...

Jag säger pass där också.

Jättefina bilder som vanligt och roligt att det var lyckat igår.

Camilla sa...

Tack så jättemycket för igår !! Det är alltid lika kul att ses i vår lilla trogna trupp som alltid ställer upp. Som vanligt hade du fixat både god mat och dryck (buu som jag inte kunde smaka så mycket på denna gången när jag hade bilen med mig). Den inledande gissningsleken var mycket intressant och tävlingen sedan som hade oroat lite visade sig ju vara extremt rolig - och svår ! - lätt och vara kaxig hemma ;). Puss och kram

Jess sa...

sv Camilla:Tack själv, alltid lika roligt att ses! Nästa gång får ingen ha bilen med sig! Kram

anne sa...

I´m begging you for mercy?

Så jättekul! Jag vill också göra!

Mary sa...

Instämmer i allt Camilla sa. Tack så jättemycket för en supertrevlig kväll!
Kram Mary

Jess sa...

sv Mary: Tack själv! Vem var det nästa gång? Kram

Emelie sa...

Så himla kul! Vad bra idé! Jag fullkomligt älskar sådana lekar :)

Åh vad du hinner blogga mycket, jag är så avundsjul! Du har så himla många bra inlägg hela tiden. Jag kämpar med att ens hinna läsa bloggar och uppdatera min en gång i veckan just nu...ja du vet hur det är när man är ny...

Kram!