måndag 19 oktober 2009

Godmorgon måndag

Veckan kunde ha börjat bättre. Idag får jag stanna hemma och kurera mig. Hosta, snuva och hes, alltså riktigt förkyld. Mår inte så bra... :(
P är också hemma i dag. För två veckor sedan ramlade han ner från en stege och klarade sig undan med ett sår på armbågen, trodde vi. Nu har såret blivit infekterat, armen är svullen och röd. Han har fått penicillin men det verkar inte som det hjälper utan det har tvärtom blivit värre. Ny tur till läkare idag, hoppas jag!
Barnen är tack och lov fortfarande friska.
Hoppas ni mina vänner är friska och får en härlig dag trots att det är måndag!

8 kommentarer:

Mary sa...

Aj då, vad tråkigt. Ni får krya på er båda två!
Kram kram

Ellinor sa...

Låter inte som den ultimata starten på veckan men jag hoppas att dagen blir bra i alla fall.
Kram

Jess sa...

sv Mary: Tack, tack. Kram

Fröken Isakson sa...

Usch era stackare, hoppas ni kryar på er snabbt. Kramisar och ta hand om varandra.

Camilla sa...

Krya på er båda två ! Det var därför det fanns två bilar där när jag var och "rotade" i er postlåda....undrade just vad för mys ni höll på med :o)

Jess sa...

sv Camilla: Vad är det för lyxtider!? ;) Kram

Emelie sa...

Nä fy vad trist för er! Vad hemskt med P, hoppas det löser sig fort... Krya på er båda två och säg till om ni behöver någon hjälp. Jag är ledig i helgen om inte annat! Kramar

Camilla sa...

När katten är borta dansar råttorna på bordet :o)