torsdag 22 oktober 2009

Lite torsdagstankar

Tillbaka till jobbet efter att ha varit hemma i tre dagar. Det känns liksom inte som man kommer i kapp riktigt. Nåja har en del tid i morgon att jobba i kapp mig.

Efter jobb körde jag och handlade nya skidkläder. Passade på att köpa en ny fleecetröja också eftersom jag faktiskt sparade massor av pengar(3500 kr) på att inte köpa det Peak-setet som jag ville ha utan nöjde mig med Everest.

Vår bil är på reparation och jag har nu lånat bonussonens bil för att kunna ta mig till jobb. En sak som jag tydligt lägger märke till när jag kör dessa två bilar där det skiljer ungefär 20 år mellan årsmodellerna (det finns naturligtvis många fler saker som skiljer! ;)) är att folk som har "fina", nya bilar måste köra om när jag kör i den gamla bilen. Det är lite skrattretande. Precis som om de tänker:" Jag kan ju inte köra bakom den gamla bilen, jag måste ligga före! Min bil vinner ju tävlingen i alla kategorier så undan jag ska vara först!"
Är det någon annan som upplevt detta?

11 kommentarer:

anne sa...

Inte kan man ligga bakom en skrothög heller!!!;)

Tingeltangel sa...

Det där gäller även stor bil kontra liten bil har jag märkt. Jag brukar köra en stadsjeep och på något sätt känns det som om folk väjer lite extra för den. Eller så är det för att jag är så skäckinjagande.... Tack för dina snälla ord.

Ellinor sa...

Haha, varje gång jag sitter i en bil. Varken bilen jag tidigare körde eller sambons bil vi nu delar tillhör de senaste 10 årens årsmodeller :P För övrigt är det inget fel på dem men alla andra snabba bilar verkar tro det :P
Kram

Gun sa...

Hahah, det kanske är så. Jag har inte körkort och vår bil är inte särskilt ny så jag vet inte.

Mamma med ambitioner sa...

Jippi det funkar.......

BP sa...

1. Grattis till nya headern. Ursnyggt!!!
2. Du har helt rätt. Inte bara att folk kör om utan de parkerar inte nära dig heller. Dom tror att "Alzheimer" smittar... och rost ;-)

fashionhagggan sa...

sparade du så mycket pengar, så var du värd att handla mer!

Afrodite sa...

Jodå, det är nog ett återkommande fenomen i trafiken faktiskt. Ungefär samma som att bilister absolut inte kan "ligga bakom" en övningskörare...
Gu' vad du sparade pengar idag! =)
Kramiz och trevlig helg!

katrin sa...

re: hehe tack tack ^^ det är faktiskt inte så farligt! eftersom att bedövningen är jättestark i början känner man inte av den nästan alls (eller jo lite kanske) men det är inte så farligt :)

och den ska faktiskt som tur är ut som redan en timme :D

Fröken Isakson sa...

Hihi ja så är det nog. Och det gäller när man har liten bil också. Jag vet att jag tänkte på det när jag hade min lilla Polo. Alla skulle om. Kramisar Linda och hoppas du får en härlig fredag.

Petra sa...

Haha! Visst är det så, jag kör alltid förbi även om det är världenslyxmärken eller skrothögar. Kram