onsdag 14 oktober 2009

Herman har flyttat in

Surdegskakan Herman har flyttat in. M fick honom av en kompis och man ska ta hand om honom i några dagar för att sedan dela honom (för att ge bitar av honom till andra som sedan ska få nöjet att njuta av Herman) och därefter äta honom. M tar väldigt bra hand om honom, varje dag i 10 dagar ska man sköta honom.
Med alla dessa dagar hoppas jag att Herman är god. Är det någon som smakat Herman?
När jag bodde hemma fick min mamma en Herman, hoppas inte att det är samma Herman som cirkulerar runt fortfarande...

9 kommentarer:

anne sa...

Jag har haft en Herman! Jag gav bort av honom, tog hand om honom och bakade också en kaka av honom. Vad jag minns blev det som en blandning av ungspannkaka och sockerkaka av det hela, men hyfsat gott var det och uppätet blev det.

Gun sa...

Nämen! Lever Herman fortfarande? Han var hos mig för många många år sedan:)

Emelie sa...

Haha, jag har smakat Herman och han är jättegod! Som en nallekaka ungefär :) Jag ahde en också för en sidsådär 12 år sedan...

David Svensson sa...

Herman har varit hemma hos oss i Smalås utanför Gislaved någon gång för längesedan. Den var god då. Kul att den fortfarande finns.

BP sa...

En "han" alltså... inte en "hon". Tänker på Tamagotchi... om du kommer ihåg. Min dog regelbundet.

Fröken Isakson sa...

Hihi vilken kul grej. Har dock inte testat honom. kram

Anonym sa...

Såklart att det är samma Herman som var hemma hos oss för massor av år sedan. E tog också hand om honom på bästa sätt, precis som M nu gör. Smaklig spis.
Kram mamma

Ellinor sa...

Jag har inte smakat men läste om detta någon annanstans också...
Lycka till!

Mary sa...

Que? Har aldrig hört talas om! Håll oss uppdaterade ;)