söndag 25 oktober 2009

Bullar, loppisar och annat


Det blev bullar i går. Finns inget godare än att äta dem när de precis kommit ut ur ugnen!
Jag och mina systrar med familjer var hembjudna till vår faster igår. Som vanligt serverades det god mat och trevligt sällskap!
Idag var jag på loppis med mina systrar. Det blev några fynd, tre små saltskålar, två ljusstakar och ett nytt Fia-spel. Det var sjukt mycket människor där. När de öppnade sprang alla in och det var inte helt lätt att komma fram till borden.
Min syster och hennes man är ofta på loppisar och då följer givetvis deras femåriga dotter med. Att hon är en van loppisbesökare kan man se bland annat på att hon leker att hon går på loppis hemma. Den leken går till så att man måste knuffas för att komma fram, för så är det ju på riktiga loppisar!
Jag gillar att gå på loppis jag också, men jag föredrar de loppisar som finns utmed vägen där man spontant kör in. Det är faktiskt på sådana ställen som jag gjort de bästa fynden!

8 kommentarer:

Petra sa...

Åh vad jag håller med dig. Det finns inget godare än varma bullar.

Svar, jag åker dit på jobb. Kram

2BarnsMamman sa...

Doften och smaken av hembakade bullar är svårslaget!

Ha en fin söndag! Kram

Petra sa...

Åh, nybakade bullar är sanslöst gott!

tinazpicaboo sa...

så mysigt det låter!=)
tack för ditt stöd hoppas få se mer av dig...tack söt!

BP sa...

Håller med ettan (bullar) och tvåan (loppisar).
Tyvärr bakas det aldrig "ettan" här (men köps ganska ofta när skolklaser säljer dom till resor m m).
Vad gäller "tvåan" så måste man åka bra långt i stor-Stockholm för att hitta några vassa loppisar. Älskar att göra fynd där :-)

anne sa...

Nybakta bullar och kall mjölk.

Om det finns bullar kvar så kommer jag! :)

Ellinor sa...

Oh, jag har också en deg på jäsning just nu och bara väntar på att första plåten ska åka in i ugnen och sprida sin underbar doft i huset.
Kram

Sandra på Ön sa...

Nybakta bullar är verkligen det godaste som finns!
Jag hade också tänkt baka kanelbullar i går, men valde att göra äppelsnittar, som blev en blandning av bullar och snittar ;) Det är så när man ska testa något nytt :)