onsdag 7 oktober 2009

Packad och glad!

Nu tror jag att jag packat allt.
Jag har skrivit en lång lista till barnvakterna om alla aktiviteter som händer.
Klarade av mitt pass i dag även om jag under stepen hade lite svårt att hänga med i rörelserna. Himla tur att jag inte blev dansare (som om det skulle hända...)hade dansat fel håll 95 % av gångerna! ;)
Just nu har jag resfeber. Jag gillar inte riktigt att flyga. Är rädd för att planet ska störta, att både P och jag ska dö och lämna våra barn föräldralösa. Ja, jag är sjuk i huvudet. Jag kan inte hjälpa det. P säger hela tiden: "Tänk på att det är mycket farligare att köra bil." Jag försöker tänka på det, men det hjälper inte heller. Någon som har ett bra tips på hur man botar flygrädsla?
Ska se om jag får till det med datorn så jag kan blogga från Aten.
Ha det bra är hemma! Ville bara säga att det ska bli 27°C i morgon i Aten. Bara så ni vet...

8 kommentarer:

Gun sa...

Jag är flygrädd men flyger numera ändå. Förra året vande jag mig lite då vi var till Malaysia och var med om sju landningar och starter. Man måste ju för att få göra nåt kul.
Jag brukar ta åksjuketablett för det blir man lite lugn av. Beställa en drink. Kolla på personalen, så länge de är lugna är det ingen fara.
Jag brukar tänka på de som jobbar på planet. Inte skulle de göra det om det nu var så farligt. Så där håller jag på och försöker intala mig själv. Ha en trevlig resa!

Sandra på Ön sa...

Vad härligt att få resa bort lite. Har du varit i Aten tidigare?

Angående flygrädsla så har jag verkligen inga bra tips. Helt otroligt, men jag har aldrig varit rädd när jag suttit i ett plan. Oavsett om det skakar och är luftgropar. Jag älskar att flyga. Däremot är jag väldigt åkrädd när det gäller bilar.
Sedan tror jag att det blir en annan känsla för er som barn.

Ha en underbar resa!

BP sa...

1. Botar flygrädsla: en, två eller tre vinare, öl, eller whiskeyn gör susen.
2. P har rätt.
3. Är jag avis, nej inte ett dugg. 27 grader, alldeles för svettigt ;-)
4. Ska vi byta Athen mot 08? Nej tror¨dde väl inte det heller.

PS. Ha det så skönt. Ska bli kul att följa dina äventyr. DS

elisabeth sa...

Hoppas du kan blogga från Aten.
Vi tar hand om tjejerna om det händer någonting!
(Men det gör det så klart inte.)
Ha det super och njut.
Kram
e

Mary sa...

Ha det så superskönt! Sola och ta en drink eller två för mig också! Så får du ta tag i AW när du kommer hem.
Kram kram

Anonym sa...

Förstår din rädsla. Gillar det inte jag heller...
Men det vore kanon om du bloggade lite från Aten ;-) ha det så gott!"

Helena sa...

Hoppas att ni får en helt underbar semester. Jag brukar alltid ta några drinkar både innan, och även sen under själva flygresan. På med hög musik i lurarna:)

2BarnsMamman sa...

Åh, vad härligt med semester! Ha det superskönt! Kram kram