söndag 4 oktober 2009

En lyckad lördagskväll

P och jag lämnade barnen hos morfar och körde in till stan. Tog en shoppingrunda på stan och fikade lite. Hittade en väldigt snygg skiddress som jag inte köpte (den kostade 6000 kr) Alltså lite för dyrt för mig. Men snygg var den.
Efter det körde vi hem till E och syrran och tog en fördrink innan vi skulle ut och äta och se på bio tillsammans.
Det blev japansk mat och sedan Flickan som lekte med elden. Jag hade hört lite blandade kommentarer om filmen, men jag måste säga att jag blev inte besviken. Precis som i böckerna är det i filmerna, första delen är bara en aptitretare för vad som komma skall. Andra delen var spännande, fast jag läst böckerna och visste vad som skulle hända. De har absolut tagit med det som var viktigast i filmen. Noomi Rapace är helt suverän! Hon är Lisbet Salander!

6 kommentarer:

Gun sa...

Den verkar sevärd den där filmen. Jag har inte ens läst böckerna än, men har tänkt göra det. Första filmen har jag sett och tycker den var riktigt bra.

Sandra på Ön sa...

Ni verkar ha haft en bra dag/kväll i går. Det är nästan så att jag måste skynda mig att se filmen, det känns som om alla har sett den :)

Petra sa...

Håller med, Noomi ÄR Lisbet och filmen är grymt bra!

Petra sa...

Härlig kväll! Visst är filmen bra. Kram

BP sa...

Bra, nu är det två bloggare (som jag litar på) som säger att filmen är bra. Så den ska upp på "att-göra-listan".

Ellinor sa...

Låter som en härlig lördag. Mera sådant i vardagen och man kan inte annat än att jämt vara lycklig, eller?
Hoppas att du fått en bra start på veckan.
Kram